Forum > Demolåtar
mahan - I WAS WRONG
mahan:
--- Citat från: aROCKER skrivet 11.05.2010, 10:19:58 ---För mig är detta "totally" SMOKIE!, Chinn-Chapman...va fa...denna vill jag trumma och sjunga på! :unsure: :D
Mycket skön låt "line-gura, inte riktigt vad jag har velat haft på denna och det är väl därför en del "skriker" dansband om denna rockare!
Äh, detta var underbart, mera! B)
--- Slut citat ---
Tjou aROCKER!
Nästan rodnar då jag läser din kommentar! :wub: Kul att låten blir så fint emottagen, motivationen ökar många steg här. Skall straks sätta mig ner och fundera på Bond musik, så vi får se vad det för med sig!
Tack för lyssning o komment!
h. johan
mahan:
--- Citat från: egghuvud skrivet 11.05.2010, 13:45:38 ---Hmm anledningen till att man reagerar tro jag är att du sjunger mycket tuffare än vad kompet är. Det blir en lustig kontrast. Kanske är det mest trummorna som är lite mjäkiga. Om bara de var lite tuffare och ackegitarrerna lite mer vässade så skulle den låta tyngre och passa till rsöten på ett bättre sätt tror jag.
Med det sagt så gillar jag låten, sången, körerna och melodierna. :)
--- Slut citat ---
Tjou Egget!
Kul att du hittar positiva saker i låten, som jag sa redan tidigare så är trummorna dom mest enformiga jag nånsinn gjort, men det gjordes med avsikt med tanke på sent 60-tal. Njamen Mahan ska nog komma igen med låtar som passar den gamles röst bättre.
Takk o båkk för lyssning o komment!
h. johan
Eddi:
TJOHO Mahan
Jag har avvaktat med att kommentera denna för första gången jag hörde den tyckte jag verkligen inte om den röst som var med det lät surt och osäkert och överansträngt - du har gjort i alla fall mig bortskämd med en säker röst och det var det inte riktigt i första utkastet.
Nu har du antingen sjungit om eller fixat på annat sätt (jag har inte läst kommentarerna) så nu är vi back to the old - låter riktigt bra nu. Kul med tolvsträngat är det en VSTi?
asti:
Funderade också på Eagles när jag började lyssna, men så såg jag längre ner SMOKIE naturligtvis! Lite vibbar av Creedence också....
Jättesnygga stämmor, men ibland låter leadsången lite ansträngd, den går nog att fila på lite ytterligare!
Något artificiellt ljud om gitarren - är det en riktig 12-strängad eller någon plugg?
Hur som helst en låt med spelglädje som man blir på gott humör av!
mahan:
--- Citat från: Eko skrivet 11.05.2010, 20:30:57 ---TJOHO Mahan
Jag har avvaktat med att kommentera denna för första gången jag hörde den tyckte jag verkligen inte om den röst som var med det lät surt och osäkert och överansträngt - du har gjort i alla fall mig bortskämd med en säker röst och det var det inte riktigt i första utkastet.
Nu har du antingen sjungit om eller fixat på annat sätt (jag har inte läst kommentarerna) så nu är vi back to the old - låter riktigt bra nu. Kul med tolvsträngat är det en VSTi?
--- Slut citat ---
Tjou!
Den första versionen var ju ett hastverk, nu är gurorna omspelade och sången omsjungen o mixen mixad pånytt så aningen bättre slutresultat. Och den 12-strängade greijen e faktiskt en
Variax Line6 Acoustic 700 gitarr och med den kan ju få många olika akustiska sound. Tackar för stöd o kommentar!
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida