Forum > Demolåtar

mahan - I WAS WRONG

<< < (3/8) > >>

mahan:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 27.04.2010, 12:20:07 ---Jou B)
Detta låter som Mahan i slutet på 80-talet.
Håller med freddy, definitivt mer pop än rock. Låter lite Eagles och framför allt Smokie och Chin-Chapman tycker jag.
Snygga stämmor som vanligt och annars också :D
Space

--- Slut citat ---
Tjou Space!
Jaaaa... 30 år tillbaka... då var man ju ung o grön, nu e men bara.... grå! :D
Kul att du hittar nåt positivt i min poppenroll, Eagles är ju mina favoriter!
Takk för lyssning o kommentar!

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Tokai skrivet 01.05.2010, 16:09:58 ---Att ha med orden "Stand by me" är modigt med tanke på förlagan, som är en av de bästa låtar någonsin gjorts.
Kritik: Trummorna är kassa. Var är virveln och baskaggen?
Versen låter för mycker dansband, men refrängen är hyfsad.
Men som alltid sjunger du med stort hjärta och det gillar jag

--- Slut citat ---
Tjou Tokai!
När man blir gammal så får man lixåm lite mer rättigheter att ta för sig godis! Nån kan ju åxå kalla det för dementi! :D

Ångrar att jag slängde upp detta hastverk i detta usla skick men kul att sången ändå får lite tröstpoäng. Tack för lyssning o kommentar!

h.  johan

tsmalmbe:
Jaja. Här är allting lite otajt och lite sisådär. Jag tycker det låter autentiskt och organiskt - och definitivt som tidigt 80-tal förstås. Jag uppskattar att trummornas sound inte är sådär grymt bombastiska, utan mera "vanliga". Lite vassa är trummorna dock, lite mer dämpad diskant kanske skulle hjälpa lyssningen.

Fräscht och omväxlande.

mahan:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 08.05.2010, 02:12:51 ---Jaja. Här är allting lite otajt och lite sisådär. Jag tycker det låter autentiskt och organiskt - och definitivt som tidigt 80-tal förstås. Jag uppskattar att trummornas sound inte är sådär grymt bombastiska, utan mera "vanliga". Lite vassa är trummorna dock, lite mer dämpad diskant kanske skulle hjälpa lyssningen.

Fräscht och omväxlande.

--- Slut citat ---
Tjou!
När självaste generalen skriver sådana ord kan man ju bara buga båkka o ta emot! Försökte ju få till det lite som 70-tal med otajtheter o knepigt sound, och då e ju tidigt 0-tal åxå ganska nära. Ska kolla över diskanter o anna smått o gott i veckan.

Tack för lyssning o kommentering! :)

bow35:
Min reaktion var: Va, har Tom Waits gjort dansbandsmusik?!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion