Forum > Demolåtar

mahan - I WAS WRONG

<< < (2/8) > >>

freddy:
Tja mahan, länge sedan!

Det första som slår mig är att det låter dansband om detta, känns väldigt snällt för att vara rock.

Gitarrljuden tycker jag kändes sämre än vad jag är van att höra från dig? Den akustiska gitarren låter line? Eller emulerad, saknar kropp och värme i den.

Trummorna känns en aning slitiga mot resten av kompet, gissar att allt är inspelat mot metronom och sen har du lagt trummor efteråt och inte tvärtom? Känns inte riktigt övertygande hur som helst.

Kul att du är igång med musiken igen, bilder på nya tillhållet?

spacetrucker:
Jou B)

Detta låter som Mahan i slutet på 80-talet.
Håller med freddy, definitivt mer pop än rock. Låter lite Eagles och framför allt Smokie och Chin-Chapman tycker jag.
Snygga stämmor som vanligt och annars också :D

Space

Tokai:
Att ha med orden "Stand by me" är modigt med tanke på förlagan, som är en av de bästa låtar någonsin gjorts.
Kritik: Trummorna är kassa. Var är virveln och baskaggen?
Versen låter för mycker dansband, men refrängen är hyfsad.
Men som alltid sjunger du med stort hjärta och det gillar jag

mahan:

--- Citat från: Dividend skrivet 27.04.2010, 09:54:01 ---Hehe, låter ju bra, trevlig lyssning.
Tycker du kanske skulle ha lite mer avslappnad sång, hela tiden? (Fast bra sjunget är det ändå.)
Sång ner, eller gitarr upp. :)
Funkar!

--- Slut citat ---
Takkar bäste PER!
Avslappnad... mer whisky kanske då??  :P
Ska nog försöka få upp ny verre med beaktande av din kommentar åxå, stämmer så bra.
Ny sång och kanske ny gitarr, få se,

h.  johan

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 27.04.2010, 10:39:04 ---Tja mahan, länge sedan!
Det första som slår mig är att det låter dansband om detta, känns väldigt snällt för att vara rock.
Gitarrljuden tycker jag kändes sämre än vad jag är van att höra från dig? Den akustiska gitarren låter line? Eller emulerad, saknar kropp och värme i den.
Trummorna känns en aning slitiga mot resten av kompet, gissar att allt är inspelat mot metronom och sen har du lagt trummor efteråt och inte tvärtom? Känns inte riktigt övertygande hur som helst.
Kul att du är igång med musiken igen, bilder på nya tillhållet?

--- Slut citat ---

Tjou på dej Freddy!
Försöker ducka mellan slagen... :P :lol: Allt du skriver kan jag även underteckna, fin respond, tackar för den. Inget undgår dina mycket känsliga öron, men jo, detta blev ju ett hastverk... som trots allt inte hann  med. Har inte slängt den i slasken än sp vi får se... så jäkla ont om tid för musiken just nu, men sommarstudion står o väntar så ... :)

Takk o båkk för bra o ärlig respons!

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion