Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Cheese and red wine

<< < (6/8) > >>

mahan:
Tjou gubbar!
Härligt collab, le finemangue! Sångaren har kanske tatt sig lite överlopps le champagnue o arraren har lyssnat lite för mycket på.... ja dessa ackordgångar har det byggts tusentals låtar på, men konstigt nog så håller detta enda till slutet. Snygga gurasolon men dom bryter nog stämningen i le Paris. Tror att ni haft kul när ni gjort detta, en viss blink i ögat och stor spelglädje sticker ut! :)

h.  johan

bjurte:
Hmm...
Jag har en hel del gemensamt med Sten Broman när det gäller det där 'Djävulens instrument'
Jag siterar honom rakt av "Fula fruntimmer som spelar Dragspel och tillika joddlar är en treenighet i djävlighet" :huh: :lol:
Närå detta var ju riktigt charmigt stycke och visst hörde man Gerrys ande svävandes över det hela. ;)
Håller med om att den distade gitarren var lite malplacerad här.

hogge:
Jag växte upp hos mina gamla morföräldrar & tvingades i min barndom lyssna på oerhört mycket dragspelsmusik.. Calle Jularbo & Bröderna Lindqvist var stora favoriter.. Själv led jag oerhört av detta. Såpass att jag än idag får rysningar och ett lätt illamående bara av att se detta djävulens påfund till instrument på bild..

Som tur var så hittade jag så småningom en LP med The Sweet (The Pipkins på B-sidan?) hos den lokala cykelhandlaren och det var väl egentligen då som livsgnistan kom tillbaka... En månad till med dragspel & min unga, späda kropp hade suttit som en spottloska i fronten på ett lok...
 :rolleyes: :lol:

Således - detta är inget jag går ingång på.. Detta trots att Du gör allt det Du ska på ett utmärkt sätt.. Men gillar man den här genren så får Du säkert skriva några autografer..

Bröderna Lindqvist, mina damer & herrar... Satan personifierad!

equality:
Hi, hi. Parodie parisienne? Vore kul med lite fransk brytning på sången också. Ser regntunga gator med ett disigt Eiffeltorn i bakgrunden. Suggestivt och smäktande. Tycker gitarrsolot pasar. Bra!

cykeln:
Dragspelet är suveränt - även guraliret
Kanske något för S Gainsbourgh och hon vad hon nu hette - Jane Birkin?
Kul att vara med på ett hörn
Vive la collabration et la revolution

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion