Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Cheese and red wine

(1/8) > >>

MaxB:
LÅTNAMN:              Cheese and red wine
ARTIST/GRUPP:        MaxB
GENRE:                   Parisienne
LÅTLÄNGD:              4 36
KOMPOSITÖR:          MaxB, text MaxB, Cykeln och Eddi
PRODUCENT:            MaxB
EV. MEDVERKANDE:   tror det bara är MaxB här...
INSPELNINGSÅR:       2010
FORMAT:                 mp3
Cheese and red wine har text med hjälp av både Cykeln och Eko. Den har likheter med många melodier man hört förr, bland annat från nån fransk film från 1960-talet. Och det finns säkert mer än en låt som "Cheese and red wine" påminner om. Ett exempel är Gary Moores "Parisienne Walkways". Min dotter har förbjudit mig att spela min låt i hennes närvaro eftersom hon gillar "Parisienne Walkways". Nåväl, här fick jag en anledning att plocka fram dragspelet också.

http://max.shivas.se/music/MaxB_CheeseAndRedWine_20100426.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_CheeseAndRedWine_20100426.mp3[/mp3]
Cheese and red wine är inspirerad av "MaxB - Fingerpicking and more".

spacetrucker:
Denna funkar :P Gillar partiet med "prat" mest. Låten målar bilder av Paris alldeles tydligt. Visst... den påminner om om bl a Parisienne Walkways men strunt i det. Volymen på sången hade jag dock tagit ner en liten aning.

Denna blir man på gott humör av :D

Space

Eddi:
Den e så himla läcker denna. Med riktigt dragspel och GM-gura så det ryser om det. En god förvaltad text kan man säga också men jag håller med Space om att leaden kanske är något hög i övrigt mumma. :D

clavinova:
Härlig chanson med imponerande musette-drag. Visst känns den mer en bekant men det förtar inte att det är en härlig låt, snyggt "konstruerad" och framförd.

Å så dags för det mindre positiva, sången. Dels är den för hög även i mina öron men dessvärre känns den oengagerad på något sätt och matchar inte musiken. Inget som går att åtgärda förstås. Självklart är det min åsikt och ingen sanning.

MaxB:
Sänka volym på sång - oki.
Oengagerad sång, hmm, svårare. Jag har försökt få till sången, men det är inte lätt. Måhända hjälper det att lägga om sången men jag börjar nog med att sänka volymen på sången för att se om det hjälper. Tack för tyck!

Är låten för diskantfattig? För basrik? Eller för... något annat?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion