Forum > Demolåtar
MaxB - Fingerpicking and more
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.04.2010, 10:04:06 ---Åsikter skiljer sig ju åt.
Brukar ju undvika att kommentera din musik, eftersom jag tycker den är intetsägande och känslolös... Men detta gillade jag starkt. Förutom sången som gärna får sättas ordenligt igen.
Mellontronen störde jag mig inte på, däremot imponerad av att din melodikänsla här (som jag brukar tycka att du misshandlar) fått utrymme att blomma ut ordentligt.
Snyggt på alla sätt..
--- Slut citat ---
Godmorgon Dividend!
Tack för lyssning och kommentar. Det är skojigt att läsa att du upplever min musik intetsägande och känslolös :lol: och att du gillar det här. Jag befarar att även denna, å det musikaliskas vägnar, kan bli lika intetsägande som en av de andra, då jag idag hoppas få tid att sätta tänderna i den. Har övat fingerpicking lite sporadiskt senaste veckorna och ska använda denna låt i mitt första försök med sånt.
Kompletterande information:
Det är tänkt att bli ett smäktande smycke, i fransk anda, från 1960-talet.
Hoppas få hjälp av min son med det franska uttalet, i de talpartier, där kärleken till någon ska förmedlas...
Väsentliga stödord för låten i övrigt: smör, sliskighet, egotrippat solo på slutet.
Jag är ganska säker på att både mellotronen och dragspelet, kommer få plats.
Dividend:
Kom på det att min kommentar skall du inte ta som om jag menar att det är fakta!
:)
Fakta är däremot att vi båda har melodikänsla, och det visar du här även för mig. Det är det jag blev så upphetsad över :lol:
Men du gillar det där 60-talsstuket mycket, medan jag gillar melodier som är några hundra år äldra :lol:
Hoppas du kommer till Marre i början av maj förresten :)
MaxB:
--- Citat från: Dividend skrivet 18.04.2010, 10:41:28 ---Kom på det att min kommentar skall du inte ta som om jag menar att det är fakta!
:)
Fakta är däremot att vi båda har melodikänsla, och det visar du här även för mig. Det är det jag blev så upphetsad över :lol:
Men du gillar det där 60-talsstuket mycket, medan jag gillar melodier som är några hundra år äldra :lol:
Hoppas du kommer till Marre i början av maj förresten :)
--- Slut citat ---
Finns ingen fakta! ;)
Tack för upphetsningen! B)
Ja, vi är verkligen retro.
Självklart!
Dividend:
Hur gick det med den här?
Jag uttrycker ibland lite för "rak på sak" och det ger bieffekter ibland, som jag aldrig riktigt avser :)
Det jag då menar med ovanstående är att det vanligtvis inte går hem hos MIG, inte att jag tycker att MINA åsikter är viktiga i de fall jag inte gillar. Det är ju förstås dina som är viktiga och de som gillar. Annars hade du ju inte lagt upp det.
Jaja, väntar på updaten på den här iallafall som jag faktiskt verkligen tyckte var givande då ;)
freddy:
Haha, divi vad du svamlar :D
Gillade solot i slutet, snyggt ljud och snyggt spelat.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida