Forum > Demolåtar
equality - Stop
equality:
mixuz: Tack för tyck och idéer! Tänk om man kunde spela sopransax då skulle livet vara mycket roligare. Nja men många gånger tänkt att det skulle vara som en skänk från ovan i flera låtar. Kul att det gillas.
Dividend: Kan inget om dataspelsmusik men kul att det väcker såna associationer. Kan testa lite Hammond annars tycker jag pianot täcker mycket, kanske för mycket. Knappast plats för bas väl? Thnx!
MaxB: Kul att det svänger! Thnx. HM ja :wub:. Han kanske skulle kunna få till bas också. Sång vore kul. Testa gura om du vill?
Eko: Nej, spelade in vänster- och högerhand var för sig. MIDI på pianorulle: :wub:. Kul att du tycker det låter rätt. Skal försöka få till förlängning. Thnx Eko Eko Eko Eko!
asti:
Skönt sväng och fint pianospel!
Om man ska bygga ut den kan jag tänka mig två varianter:
1) Trummor med vispar och en kontrabas
2) Elpiano, elbas och en "baktaktshuggande" elgitarr (vill man ha det ännu större så lägg på blås och kanske en hammondorgel :))
/Asti
Gurano:
Skitbra - så vill jag oxå kunna spela ;)
Håller med Eko om att pianot funkar skitbra - tycker dock bara att det är lite instängt - släpp ut pianot så blir det ett luftigare ljud.
Men kanske att det skulle passa med ett häftigt blåsgung oxå
Härligt gung - gott arbete!
Ha de
Gurano
Emulator:
walking bass kunde nog fanken visstr funka tror jag. eller bara pumpande fjärdedelar?
Pianot låter som det saknar lite pedal, framförallt i inledningen.
När du tar ner låten låter det snyggt.
Första tre tonerna i "riffet" kunde gärna få vara ackord tror jag? nån sjua kanske.
skall bli kul att höra fortsättningen. Sång skall det ju bli?
clavinova:
Tycker iden är bra men det blir lite för enformigt efter ett tag. Jag lurar på om inte en Clavinet skulle kunna spela riffet kompletterat med lite smygande blås och släpig sång?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida