Forum > Demolåtar

equality - Stop

(1/12) > >>

equality:
LÅTNAMN: Stop
ARTIST/GRUPP: e
GENRE: instr funk-jazz-whatever
LÅTLÄNGD: ca 2 min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Long time no see... Äntligen lite inspiration (och tid). Hade väl i vanlig ordning tänkt sång och lite längre men tji... Tacksam lite synpunkter... Nån som kanske vill ta över?
gammal version: http://www.box.net/shared/6t7oq6iebczk7cxbd6ue

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2011-07-15: Bas och wurlitzer pålagda. Bättre eller bara rörigt?
2011-07-16: Helt omgjord med längre intro (thnx Eddi!) och annat Wurlitzerspel. Alt länk: http://www.box.net/shared/5g899bjdhl

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2011-08-15 Gurano lade på sina sina gitarrlicks. Tycker det hottade upp och stycket fick ett brötigt, jammigt intryck.
2011-08-16 En snubbe som kallar sig jsaras på Cakewalkforumet tyckte att jag skulle ändra i sticket, vilket han gjorde och jag tyckte det blev lite vildare. Försökte klippa in Guranos gura så gott det gick där. Har f ö klippt och klistrat i guranos spel en del. Håller tummarna för att det håller.

mixuz:
bra låt..  kan du inte byta till lite mer elektriskt piano? och upprepa hela låten en gång med lite flippad sopransax ovanpå,   andra gången? bara ett förslag.. finfint pianospel hur som helst.

Dividend:
Jo men det här är kul. Introt lite datorspel /Hubbard.. Inget dåligt, bara den associationen jag fick. Jag tror på staccato-gura här, annars inga förslag alls.
Jo "elektriskt piano" som mixuz säger, kanske till och med sån här hammondorgel eller nåt? Kanske värt ett test.
Bra jobbat så lång!

MaxB:
Bra drag i den här grunden.
Bjud in saxofon, gitarriff och hammondorgel, samt HM om han har tid med munspel.
Åsså nån som sjunger. Skitbra gung!!!

Eddi:
Jag tycker pianot är helrätt här - kan du lira detta live? Bra vänsterhandsföring i så fall- Trummorna låter också helrätt så det är bara att bygga på med andra instrunment och sång. Bra drag i låten vilket borde ge inspiration till pålägg.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion