Forum > Demolåtar

equality - Stop

<< < (3/12) > >>

equality:
asti: Tack för tips! Vispar blir kanske lite för vekt. Jag vill gärna ha ett starkt markerad trumrytm. Blås vore kul men har inte särskilt bra ljud på det.
Gurano: Jag skulle också vilja kunna spela så...  :rolleyes: Kan nog inte få till pianoljudet bättre. Kör Ivory vilket har det bästa ljudet i min samling. Blås? Gärna. Tack för synpunkter och pepp.
Emulator: Prövade med pedal först men det blev grötigt. Ligger på lite nu i det lugnare pianosolodelarna. Bas skulle nog funka men kanske unisont med pianot? Går väl att få till varianter med sjuor hoppas jag. Sång är nog det som kan lyfta (med rätt sångare/sångerska). Tack!
clavinova: Clavinett? Är det en liten clavinova?  :D Håller med dig om enformigt och sång skulle säkert skänka variation. Släpig kanske ja men vill gärna behålla det eventuella svänget. Thnx!

Rattlesnake:
Tajt beat, pianot är kanske lite hårt så ett mjukare (Rhodes) kanske vore att föredra. Blir lite tomt utan en bas men det är samtidigt svårt att hitta plats för en bas när man börjar med piano...
Lite mer variation på trummorna tycker jag, blir lite för mycket ride-komp, tycker jag.
Låter bra och lovande, men det är svårt att komma med råd om hur man kan utveckla detta, kör liksom fast.  :unsure:

Leif:
Grymt skönt sväng på den här!
Diggar som bara den. Får en ganska driftig sångmelodi i huvudet när jag hör det här, som följer svänget på ett schysst sätt...kan bli hur bra som helst!

Gott jobb!

Harmonica mike:
Tjoho Mike!

Testade lite bas..Inte så tight lirat med tanke på att jag inte rört instrumentet på ett bra tag..lirade in en tagning förutom på "jazz" sticket där jag fick lyssna några gånger för att höra hur du tänkt.Passar passar inte,ja helt klart kan en bättre basist utveckla detta.Nåväl,så här låter det i min tappning.Hade jag haft tempot så kanske jag hade kunnat styra upp det bättre mot metronomen.

Mike

clavinova:
Hola HM! Vicken stadga det blev med basen! Ringrostig eller inte, jag tycker att det lät kalas. Lite whawhagura på detta och möjligen ett elpiano, liten clavinova eller vibraphone på detta så!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion