Forum > Demolåtar

equality - Stop

<< < (6/12) > >>

Wernborg:
Jag tycker pianot är lite för rörigt. Kanske är det så att vänsterhanden gör det som en bas borde göra?
Clavinet som önskades tidigare i tråden hade säkert suttit som en sportmössa. (Tänk Superstition Stevie Wonder)

Förslag till fortsatt resa:
Fimpa vänsterhanden i pianot
Lägg på elbas. Samplad eller äkta som spelar nån envis figur för att accentuera svänget i trummorna.
Clavinet i registret motsvarande pianots vänsterhand som gör skojiga figurer mot bas och högerhandspiano.
Ring Stevie Wonder och fråga om han känner för att lägga lite sång.

Eller ska det bli en sånglåt förresten?

Keep swinging...

equality:
Bra basat Micke! Tack för många bra tips. Jag återkommer så snart som.... med bättre svar och ny version.

MaxB:

--- Citat från: Eko skrivet 15.04.2010, 01:05:37 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 14.04.2010, 23:18:47 ---Nu måste du lägga in ljudet från rösten av pianisten som stönar då han spelar, eller att man hör nöjda grymtningar från pianisten. Vilka pianister tänker jag på som gör så?
Hjälp mig att fylla i namnen på dem. Den sistnämnda har initialerna KJ och jag tror Clavinova gillar honom. Oops två ledtrådar...

Skönt med basen. Önskar jag hade kvalitetstid att lägga wawa-gura men tyvärr...

--- Slut citat ---
Oscar Peterson och Errol Gardner kanske. Det var länge sen man hörde dom.

--- Slut citat ---
Tack! Och så var det Keith Jarret!

equality:
Går igenom en del gamla synder och försökt skaka liv i denna. Ursäkta uteblivna svar! Hade egentligen ett annat meloditema men glömt. Testade med wurlitzer enl wernborgs tips. Kanske blev rörigt? 

Eddi:
Basen blev helrätt - jag är lite skeptisk mot Wurlen - tänkte att den kanske först ska komma in i andra vändan men hör att du spelar lite annorlunda där nja nä ja jo - vadå jag velig? :wacko:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion