Forum > Demolåtar

Asti - We were the enemy

<< < (4/7) > >>

Tokai:
Har man inte jättesnabbt bredband är boxnet en pina, återstår bara att ladda ner vilket ta sisådär 10 min. Kul.

Så var det sagt.
Kritik: Basen är för luddig, bara som en slags tung blöt filt. Det ska vara snärtig hofner bas här. Kompet är för soft. Vill ha det mer bestämt.
Finns partier i låten som känns lite onödiga, vissa transportsträckor, kapa och ta bort är min medicin
Men gillar låten som tusan, psykediliskt, lite Beatles Sun King, osv.  Kanske en av de bästa du eller cpg har gjort.
Ang tremelogit hör den egentligen inte ihop med genren. Men jag gillar den ändå. Kanske bättre med en nån typ av fasad gura, flanger eller nåt.

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 16.04.2010, 19:31:28 ---Har man inte jättesnabbt bredband är boxnet en pina, återstår bara att ladda ner vilket ta sisådär 10 min. Kul.
Så var det sagt.
Kritik: Basen är för luddig, bara som en slags tung blöt filt. Det ska vara snärtig hofner bas här. Kompet är för soft. Vill ha det mer bestämt.
Finns partier i låten som känns lite onödiga, vissa transportsträckor, kapa och ta bort är min medicin
Men gillar låten som tusan, psykediliskt, lite Beatles Sun King, osv.  Kanske en av de bästa du eller cpg har gjort.
Ang tremelogit hör den egentligen inte ihop med genren. Men jag gillar den ändå. Kanske bättre med en nån typ av fasad gura, flanger eller nåt.

--- Slut citat ---
OK, visste inte att Box.net var så segt.... :wacko:
Skulle gärna vilja veta vilka partier du tycker är onödiga, så jag kan göra en bedömning och kanske plocka bort en del.....
Utveckla gärna lite också vad du menar med att kompet är för soft! Ska elgitarren lyftas fram? Är trummorna för svaga?
Vore kul att ha lite mer att gå på! Själv tycker jag framför allt att trummorna måste förbättras och att den plockande tremologitarren inte är helt lyckad.
Är det basspelet som är luddigt eller basljudet i sig? Uppskattar verkligen dina synpunkter och vore jättetacksam för lite förtydliganden så att jag kunde omsätta
dina idéer praktiskt! Tack för lyssning och nyttiga kommentarer!
/Asti

Eddi:
Vid en andr lyssning kan jag känna att versrösterna ligger för högt -det tilsammans med tremolot gör saker som kanske inte är så bra för helheten. Nu är jag ute på svag is här men.....

hogge:
Jahaja... Jag har helt undvikit denna p.g.a. underrubriken "Domedagspolska i otakt" men nu kände jag själv att jag varit frånvarande från KR alltför länge och just därför måste jag försöka "anfall & återta mark".. Då fick även denna hänga med...

Nåväl... Vad tycker jag då??

UNDERBAR.. Är väl knappast en överdrift.. Helt emot alla mina principer, men jag gillade detta oerhört och har spelat den flertalet ggr... Men som sagt, vet inte varför.. Här finns inga distade gitarrer eller vilda trumkomp.. men ändå så är det här såååååå jääääävla bra...

Är inte helt övertygad om att Du jobbat igenom mixen riktigt.. Och det där är ju ett ämne som jag inte behärskar, men i min värld så är denna alltför delay/reverb:ig.. Och jag vet inte heller om nivåerna på instrumenten & sången är som sig bör för att nå ultimat effekt... Men ändå.. Rapa fram detta i micken, eller för den delen, fis fram det - who cares - det här bara skiiitbra.. Verkligen...

Men som sagt - jag fattar inte varför? Inga distade gitarrer - inga vilda trumkomp... Jag fattar inte???

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 16.04.2010, 23:02:29 ---Vid en andr lyssning kan jag känna att versrösterna ligger för högt -det tilsammans med tremolot gör saker som kanske inte är så bra för helheten. Nu är jag ute på svag is här men.....

--- Slut citat ---
Bra tips! Ska tänka på det när jag går igenom låten härnäst!
Ja, vid den här årstiden ska man nog vara försiktig med att ge sig ut på isen!  :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion