Forum > Demolåtar
Asti - We were the enemy
asti:
--- Citat från: equality skrivet 11.04.2010, 18:12:59 ---Snygga växlingar dur/moll och man vet aldrig riktigt var melodin tar vägen. Du kan verkligen hantera arvet från sextiotalet. Bra ljud men lite murrig i basen som om din röst krockar något med basen. Kanske transponera upp en ters? Ett hästjobb kanske men räcker möjligen att skära basen och lägga upp gitarren lite högre?
--- Slut citat ---
Tack för bra tips! Ska testa med att skära basen till att börja med! Tror att den är lite för kraftig också.
/Asti
egghuvud:
Alla tycks fatta vem cpg är utom jag. :unsure:
Jo det är jättesnyggt. Tremologitarren tar utrymme i övre mellaregister så lite eq och putta bak den lite i mixen så tror jag visst att den funkar och är tuff. Alternativt två lite nedre mellanregistriga kompresserade akustiska gitarrer hårt panorerade i stereo för att täcka upp den där luckan som finns i spektrat och gör den där tremologitarren så dominant. Annars är arrangemanget mycket bra. Jag tycker verkligen att du lyckas göra smakfulla arrangemang. Håller med om att trumbreaket blir lite enformig. Speciellt när virveltrumman sticker iväg.
I övrigt snygga harmonier, full poäng för körerna och en djäkligt bra låt. :)
Kon-Trollet:
--- Citat från: egghuvud skrivet 16.04.2010, 10:17:56 ---Alla tycks fatta vem cpg är utom jag. :unsure:
full poäng för körerna och en djäkligt bra låt. :)
--- Slut citat ---
CPG är tydligen Astis alter ego - ett bekvämt sätt att ha nån annan att skylla på :lol: när nåt blir för uselt - ingen verklig person alltså ( vet dock inte hur verklig han är för Asti...haha...kanske bara en vag känsla av en närvaro, eller - gud bevare -en gäll pockande röst i huvudet som beordrar honom att spela Amoll istället för C, hihi :D
låten är hur fin som helst by the way och tar mig tillbaka till när jag bodde i götet på 80-talet och lyssnade på moody blues som i sin tur tog mej tillbaka till 70-talet :D
CPG är kanske en tidsmaskin B) ?
asti:
--- Citat från: egghuvud skrivet 16.04.2010, 10:17:56 ---Alla tycks fatta vem cpg är utom jag. :unsure:
Jo det är jättesnyggt. Tremologitarren tar utrymme i övre mellaregister så lite eq och putta bak den lite i mixen så tror jag visst att den funkar och är tuff. Alternativt två lite nedre mellanregistriga kompresserade akustiska gitarrer hårt panorerade i stereo för att täcka upp den där luckan som finns i spektrat och gör den där tremologitarren så dominant. Annars är arrangemanget mycket bra. Jag tycker verkligen att du lyckas göra smakfulla arrangemang. Håller med om att trumbreaket blir lite enformig. Speciellt när virveltrumman sticker iväg.
I övrigt snygga harmonier, full poäng för körerna och en djäkligt bra låt. :)
--- Slut citat ---
CPG är en pseudonym jag använde ett tag när jag prövade (för mig) lite annan musik än jag gjorde som Asti och ville vara säker på att det bedömdes helt fristående från Asti! Det var förstås dumt och genomskådades snabbt. Borde förstått att ni klarade att bedöma det själva! :)
Med "tremologitarren" - menar du då den plockande/kompande delen i verserna eller den mer basaktiga "melodigitarren" i mellanspelet?
Ja, trummorna är inte bra, dom måste jag fixa till!
Roligt att du gillar arrangemang, harmonier, kör och låt! :)
Tack för lyssning och intressant tips!
/Asti
asti:
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 16.04.2010, 10:55:56 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 16.04.2010, 10:17:56 ---CPG är tydligen Astis alter ego - ett bekvämt sätt att ha nån annan att skylla på :lol: när nåt blir för uselt - ingen verklig person alltså ( vet dock inte hur verklig han är för Asti...haha...kanske bara en vag känsla av en närvaro, eller - gud bevare -en gäll pockande röst i huvudet som beordrar honom att spela Amoll istället för C, hihi :D
låten är hur fin som helst by the way och tar mig tillbaka till när jag bodde i götet på 80-talet och lyssnade på moody blues som i sin tur tog mej tillbaka till 70-talet :D
CPG är kanske en tidsmaskin B) ?
--- Slut citat ---
CPG är skitbra att ta till, t.ex när det ska jobbas i trädgården, eller städas! Då ropar jag bara "CPG - sätt fart!" :)
Men erkänn att det inte är illa att få med sitt alter ego på foto! :rolleyes:
Härligt att du tycker låten är fin och ger dig nostalgivibbar! :)
CPG är i viss mån en tidsmaskin - en bakåtsträvare! "Ju förr desto bättre!" :wacko: :)
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti
--- Slut citat ---
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida