Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Din Egen Chaufför
Eddi:
--- Citat från: ydderF skrivet 02.04.2010, 18:22:08 ---Tack!! Va kul at den gillas!!
Roligt at Åsa blir rosad här!! Hon har gjort en fenomenal jobb :)
Tokai,
instrumenten är akkgura, banjo, dobro och mandolin.
Solot är mandolin och dobro som spelar unisont.
Eko,
ja hur kommer man sig på svensktoppen.. Ingen aning..
Vi har varit i dialog med ett par skivbolag, men dom tackade nej.. :(
Men vi ger inte upp ;)
Marrruschkka,
det hade varit kul att bi spelat på radion, men om det är som i Norge så är det inte enkelt..
Man ska helst ha en skiva ute och ett skivbolag i ryggen.
Och skivbolagen i dag är livrädd för att signa okända artister.
Men som sagt, vi ger inte upp. :)
tack
--- Slut citat ---
Det finns väl flera skivbolag och ni kan ju alltid hänvisa till KR så kanske dom fattar hur bra det är - för det är det verkligen. Samtliga era låtar skulle platsa på Svensktoppen och ni själva skulle passa perfekt i morgon-TV. Du är ju musiker, Åsa är van med scener och Stefan är ju tusenkonstnär och ser ut som en guru också det är bra :lol:
MaxB:
Mysigt och cachy.
Melodin är inte optimal för att sjunga "Greppa ratten" låter här grepa ratten och hur man gör det vet jag inte. Första negativa kritiken på låten?
ydderF:
Tack Stajo!!
Tack MaxB,
jag klarar inte höra vad du menar, är jag rädd.. För mig så låter det Greppa och inte grepa...
Man jag är ju norsk ;) :P
cykeln:
Jag tackar mina bandkompisar för att ha lyckats ha gjort något så bra av denna text :wub:
som verkligen inte är särskilt lyckad. Känns i mycket som ett hastverk med klumpiga formuleringar.
Det finns en god idé däri men mitt hantverk kring den räckte inte till
Tack vare Freddys lysande melodi, härliga rytmik och produktion och Åsas varma röst så går det ändå vägen.
Lovar bot och bättring till nästa :unsure: :D
Åsa:
--- Citat från: MaxB skrivet 03.04.2010, 17:06:12 ---Mysigt och cachy.
Melodin är inte optimal för att sjunga "Greppa ratten" låter här grepa ratten och hur man gör det vet jag inte. Första negativa kritiken på låten?
--- Slut citat ---
Tjena Max, näää, inte låter det väl grepa heller? Greepa, stockholms-e?
Jag kan sjunga in en snutt så får du höra hur det låter om jag sjunger greepa istället ;) :lol:
Glad att du tyckte om låten iallafall, och tack Eko för att du tror på oss, platsa på svensktoppen och i morgontv ouiii! Hej och tack Stajo, kul att du nämner stämmorna, dom satt där dom skulle tycker jag och ja visst gungar man med i låten, det går inte att låta bli :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida