Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Din Egen Chaufför
Eddi:
Härlig låt och bra fixat, sjunget skrivet. Som nån sa klar för allsvenskan eller var det svensktoppen, jo visst är den det. Hur kommer ni dit?
Marruschkka:
Det här är det bra sväng i..Ipanema here I come :D
Är jättesvag för sån här bossa-liknande låtar..det här är min favorit av er, schyst text oxå och skitsnygga mando/dobro-figurer här..mumma :P
ydderF..du är en hitt-makare av mått du, den här borde platsa utan problem på Svensktoppen, hoppas man får höra den här i större sammanhang.
Åsa , har nog inte hört dej så strålande i kontexten, som här,mycket fint jobbat :rolleyes:
Roligt att höra den här, sparad.
Hoppas ni gör fler såna här i denna genre..perfekt sommar-musik... ;)
Marre
ydderF:
Tack!! Va kul at den gillas!!
Roligt at Åsa blir rosad här!! Hon har gjort en fenomenal jobb :)
Tokai,
instrumenten är akkgura, banjo, dobro och mandolin.
Solot är mandolin och dobro som spelar unisont.
Eko,
ja hur kommer man sig på svensktoppen.. Ingen aning..
Vi har varit i dialog med ett par skivbolag, men dom tackade nej.. :(
Men vi ger inte upp ;)
Marrruschkka,
det hade varit kul att bi spelat på radion, men om det är som i Norge så är det inte enkelt..
Man ska helst ha en skiva ute och ett skivbolag i ryggen.
Och skivbolagen i dag är livrädd för att signa okända artister.
Men som sagt, vi ger inte upp. :)
tack
Åsa:
:wub: :wub: :wub:
Tack snälla ni för fina ord!!!
Jag tycker så jäkla mycket om den här låten, stuket på den är ju superskönt och gissa om den var otroligt kul att sjunga? :D Hade mina funderingar på texten första gången jag läste den får jag erkänna men i det här arret blev det ju jättebra ^_^. Freddy är ju en trollkarl med sitt sinne för melodier, arr och sitt spel.. jag är full av beundran, lika imponerad för varje låt han slänger fram :) Bluegrasspop med spanska influenser, funkar ju hur bra som helst!!
Ja vi vill ju ut i etern med det här, vi får tjata vidare här och där och överallt :)
stajo:
Ännu en skön mkt välproducerad låt :). Det låter kanon, först tyckte jag refrängen var lite tam fast efter några lyssningar gungar jag med som jag inte gjort något annat. Imponerande stämsång och gitarrspel. Ja ni måste ju låta fler lyssna på er.
Bra jobbat
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida