Forum > Demolåtar

Dividend & Marre & Kjelle - The eye of the dolphin

<< < (2/4) > >>

Tokai:
Skönt att höra på. Ljuvliga reverb!
Men den går för sakta säger Euromannen :wub:
Upp till 160 bpm sen kan vi snacka eurodisco! B)

tillägg: 22:05
Skojar bara, perra är som ett spöke över mig
Är insyltad i eurodiscovågen... och jobbar hårt

Marruschkka:
Tack Clav, Space, Asti, snyggt stycke att hålla på med, ska bli skoj att höra gitarr o annat här snart, tackar för feedback sålänge :D

Tokai:Slit nu inte håret av dej för eurodisco-låten..men jag gissar det blir bra..ska bli kul så att höra :P

/Marre

tsmalmbe:
Sången är lite hård, kanske den naturliga stämman? Mne det kunde kompenseras med lite mindre volym och kanske lite eq i de mest påfallande registren.

Överlag mycket highlands i detta, positivt, gillar soundvärlden.  Det är world och ambient och allt fint i ett paket.

Skall det bli någon vokabulär sång på detta, och ifall inte, varför inte? Ens några dramatiska fraser, skulle ge mera personlig helhet och eftersom låten är en hel del lång kunde det hjälpa med att orka till slutet.

Ett elgitarrsolo med mycket delay och fanskap kunde sitte, som kontrast.

Det där ljudet på slutet som låter som om man drog skivspelarnålen brutalt över skivan är inte skoj. Och så slutar det som i väggen, är det ett fel hos mig?

Men vad vet jag.

Dividend:
TAck Asti, vi skall se här under påsk vad som blir av denna!

Tokai: Jomenvisst jag höjer till 220 bpm direkt :P Tack!

TSm: Tack för vettiga insikter/åsikter. Skall kolla över det här i påsk, slutet är ju inte klart nä.

Edit: Glömde space: Tack skall du ha, skall kolla trummorna i vilket fall, efter nåt mellanting. Tack!

Dividend:
Version2 uppe nu...

Lade på Marre stämma, och försökte fixa ett fetare gura-komp (basen bl a) och fifflade till trummorna, med Dividends standard trumplugg när han gör beat.

http://www.dragoncolour.com/uploads/P-E&Marre-TheMamamamachineV2-wVoice.mp3
[mp3=200,20,0,center]http://www.dragoncolour.com/uploads/P-E&Marre-TheMamamamachineV2-wVoice.mp3[/mp3]

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion