Forum > Demolåtar

Dividend & Marre & Kjelle - The eye of the dolphin

(1/4) > >>

Dividend:
Typ senaste mixen! Kjelle solar i början. Den asfulle kinesen skall bytas ut mot Marre!

O s v, massvis med förändringar (upprensningar för att tillåta solon o dyl kommer!) , men giv ändå gärna feed på vad som är dåligt, bra, halvbra, funkar och inte funkar! TACK!

/Per

--------------
OKej, eftersom inte Kenta har kunnat klaga så behåller vi den asfulle kinesen (som håller tal) och kör vidare. Lade lite VG och trixade, inför läggande av gura av Kjelle :)

Ta gärna och feeda på saker och ting i detta skede. Kommer en avslutande version, men slänger upp för åsikter..

Jo, kören låter helt konstig :unsure:
/Per

----------
Kontaktade "den fulle kinesen", som läste in följande text (poesi av Dividend, inspirerad av cykelns/hms/jts mästerverk I am the ocean tror jag :unsure: )

I see through the eye of the dolphin
I see through the eye of the world

wastelands that once were blue
endless horizons of burnt forest

never to be filled with life again.

the eye of the dolphin
the eye of the dolphin
the eye of the world

-----------------------
Han gör ett bra jobb, eller vad säger KEnta? :unsure: Kanske en bättre mic dock? :)

Version 4:

clavinova:
Kanonbra! Luftigt mixat och "rätt" ljud. Dock är jag lite fundersam kring trummorna som i min smak borde vara mer elektroniska för att kunna matcha resten. Marr's sång är sk*tbra i detta sammanhang, gillar som bara den.

Dividend:
Tack clav.

Skall kolla trummorna!

spacetrucker:
Ja där ser man, smaken är som.... jag gillar trummorna  :) .
Kanonbra. Marres sång passar perfekt men jag hade öskat att du hade tagit ner volymen den en aning. Nu tycker jag att den lite överröstar musiken. Men det är ju bara min åsikt B)

Space

asti:
Drömska klanger i väl balanserat arrangemang!
Marres sång är jättebra, men lite för stark.
Tycker som Clavinova att trummorna gärna kunde varit elektroniska, med lite mer "snärt" och bett!
Är det ett piano i bakgrunden? I så fall skulle jag vilja ha upp det en del!
Riktigt avkopplande och skönt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion