Forum > Demolåtar

Asti - Not a love song (version 3)

<< < (5/7) > >>

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.03.2010, 23:48:59 ---"Oh my love" känns lite tjatigt, någon variation på stämmorna (typ Oh my lo-o-ove andra svängen) hade nog gjort saken annorlunda. Versen är fin.
Sitter inte med bästa lyssningen men din sång låter lite processad och kanske lite hög i förhållande till kompet. Snyggt med Marimban(?) som smyger sig med bland gitarrerna. Gillar toningen på slutet. Fanken den här fastnade! :)

--- Slut citat ---
Nja, vill nog gärna ha det här mässande, återkommande "Oh my love", men många upplever det säkert tjatigt!  :)
Sången är tänkt att stå i fokus och därför har jag t.ex inte med trummor och bas, men den kanske ligger lite fel i nivå ändå......får kolla!
Upplever också sången i mp3-versionen som lite "oren" och kanske "bumlig", som Cykeln påpekade. Måste nog se över eq:n generellt.
Låter mycket klarare och bättre i lurar direkt från sequencer-programmet! Så här stor skillnad tycker jag inte det brukar vara.
Kanske för många ljudspår som slåss om ungefär samma utrymme.....? :unsure: Men det borde framgått även i "sequencer-lyssningen".....
"Marimban" är en vibraphone, faktiskt......kanske inte låter så....?  :)
Kul att den fastnade! (kan man säga så?)
Tack för lyssning och värdefull kommentar!
/Asti

Dividend:
Svårkommenterat, gillar väl inte riktigt musiken som stil, men det här funkade ändå. Känns välgjort.
Något positivt:
Skön engelska, och trevlig gitarr här. Bra..

Det enda negativa:
DU låter inte tillräckligt förälskad, när du sjunger refrängen ;) Eller så är det just för att det är en upprepning som gör att jag tycker det blir lite stelt...

Du borde ha ett nanana-parti som refr övergår i.. Det jag slängt dit :)

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 31.03.2010, 14:45:16 ---Svårkommenterat, gillar väl inte riktigt musiken som stil, men det här funkade ändå. Känns välgjort.
Något positivt:
Skön engelska, och trevlig gitarr här. Bra..
Det enda negativa:
DU låter inte tillräckligt förälskad, när du sjunger refrängen ;) Eller så är det just för att det är en upprepning som gör att jag tycker det blir lite stelt...
Du borde ha ett nanana-parti som refr övergår i.. Det jag slängt dit :)

--- Slut citat ---
Jag har en väldigt trevlig gitarr, som oftast gör i stort sett det jag vill! Martin heter den!  :)
Kul att du gillar min Vetlanda-engelska!  :D
Att jag inte låter förälskad beror väl på att det här är "not a love song"!  :)
Har faktiskt inte prövat att sjunga nanana på engelska, bara på skånska (Hoola Bandoola tappning)!  B)
Upprepningen av "Oh my love" kanske blir i mesta laget, men jag ville ha det så - mässande och förhoppningsvis stämningsfullt.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

hogge:
Snyggt, som vanligt... Här hos mig, i mina lurar, så låter det mycket 60-tal.. Såväl om låt som produktion. Det är väl inte riktigt min grej detta, men snyggt är det hur som helst..

asti:

--- Citat från: hogge skrivet 31.03.2010, 19:12:18 ---Snyggt, som vanligt... Här hos mig, i mina lurar, så låter det mycket 60-tal.. Såväl om låt som produktion. Det är väl inte riktigt min grej detta, men snyggt är det hur som helst..

--- Slut citat ---
60-tal? Det har jag inte tänkt på....var iofs inte tanken, men det gör ju inget!  :)
Tråkigt att det inte tilltalar dig, men roligt att du tycker det är snyggt!
Tack för kommentar och lyssning!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion