Forum > Demolåtar
Asti - Not a love song (version 3)
Kornstad:
Maggebacellerna stendog och jag kan lyssna på låten i ett lite trevligare tillstånd.
Låter precis lika trevligt även nu. ;)
asti:
--- Citat från: Kornstad skrivet 31.03.2010, 20:51:28 ---Maggebacellerna stendog och jag kan lyssna på låten i ett lite trevligare tillstånd.
Låter precis lika trevligt även nu. ;)
--- Slut citat ---
Det var skönt att höra, för när jag var magsjuk en gång i tonåren lyssnade jag på en LP med the Who
och efter det kunde jag inte höra den utan att må illa! Vad kallas det - betingad reflex eller nå´t sån´t....?
Kanske ska döpa om den till "Not a throw up song"? :)
Tack för lyssning och skönt att du piggnat till!
/Asti
Tokai:
Personligen är jag inte så svag för fingerspel på akustisk, förmodligen för att jag är usel på det.
Men du gör det bra och din Martin låter bra. Själv har jag en Martinkopia vid namn Pearl, om det är en pärla vet jag inte, fick den av en kompis i början på 70-talet.
Jag upplever refrängen som en kör till vilken det behövs en lead som svarar till kören, lite som gamla soulsånger, upplever jag det som.
Versen gillar jag, speciellt första ackordbytet vid 0.48.
Lite för mycket reverb på sången är det nog, känns lite som att "kill your darlings" skulle passa in här.
Sen är det fråga om det ska vara utan bas å trumkomp? Vet inte, vore kul att höra olika versioner av låten
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 31.03.2010, 21:32:21 ---Personligen är jag inte så svag för fingerspel på akustisk, förmodligen för att jag är usel på det.
Men du gör det bra och din Martin låter bra. Själv har jag en Martinkopia vid namn Pearl, om det är en pärla vet jag inte, fick den av en kompis i början på 70-talet.
Jag upplever refrängen som en kör till vilken det behövs en lead som svarar till kören, lite som gamla soulsånger, upplever jag det som.
Versen gillar jag, speciellt första ackordbytet vid 0.48.
Lite för mycket reverb på sången är det nog, känns lite som att "kill your darlings" skulle passa in här.
Sen är det fråga om det ska vara utan bas å trumkomp? Vet inte, vore kul att höra olika versioner av låten
--- Slut citat ---
Idén var att kören skulle vara tillräcklig, men det kanske behövs något mer för att inte bli tråkigt...? Intressant förslag med en leadsång mot kören!
Håller med om att det blev litet för mycket reverb sammantaget, tyckte ändå jag var försiktig.... :wacko: Kanske för att det är många sångpålägg?
Tror att det blir väldigt rörigt om jag skulle lägga på trummor och bas nu, är rädd att mixen blir för grötig. Men tanken har föresvävat mig! :)
Kanske gör ett test om jag orkar! Tack för lyssning och bra synpunkter!
/Asti
Leif:
Bra spelat och sjunget! Känner mig riktigt trankil efter några lyssningar. :)
Gillar stämsången. Låter snyggt! Är inte säker på om jag håller med om att dra ner på reverbet här. Det blir ju liksom en del av soundet.
Jag kanske misstar mig, men när jag lyssnar på gamla inspelningar från 60-70 så lät det väl lite såhär inom den här genren?
Även nyare band som "Fleet foxes" tycker jag lägger på en del reverb för att skapa ett sådant sound. Är ju en smaksak, men för mig funkar det fint!
Tack för en skön låt!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida