Forum > Demolåtar
Asti - Not a love song (version 3)
asti:
Har lagt på en andrastämma på vers 3 och sticket och en låg stämma i kören på "Oh my love".
Efter några bra tips har jag gjort en ny version med lite bortklippt och lite utökat arr, samt en del justeringar.
Fortfarande dock helt akustisk! Gärna synpunkter på arret! För lite? För mycket?
Fick ett infall igår om att göra en låt med ett väldigt avskalat och enkelt arr, akustiskt och mest sång. Varken bas eller trummor.
Det blev väl nå´n sorts kärleksvisa eller vaggvisa......typ :unsure:
Det är säkert väldigt enformigt, men är mest tänkt att förmedla en lugnande, avkopplande stämning. Somnar ni? :)
Titel: Not a love song
Artist: Asti
Längd: 3:52
http://www.box.net/shared/hce7kro2u9
cykeln:
Påminner om någon Lennon i refrängen - Oh my love ...
Gillar versen och sticket
Varmt och nära
Kanske något mörkt bumligt över refrängskören
Avkopplande, mysigt men fortfarande vaken
Kornstad:
Avskalat, skönt! Snygga harmonier på stämmorna!
Skulle kortat ohh my love innan andra versen tror jag. Känns aningen för långt som det är nu.
Annars jättebra!
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 25.03.2010, 21:24:49 ---Påminner om någon Lennon i refrängen - Oh my love ...
Gillar versen och sticket
Varmt och nära
Kanske något mörkt bumligt över refrängskören
Avkopplande, mysigt men fortfarande vaken
--- Slut citat ---
Känns som att jag fick fram ungefär vad jag ville! :)
Får kolla upp "bumlet" i kören!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: Kornstad skrivet 25.03.2010, 21:32:54 ---Avskalat, skönt! Snygga harmonier på stämmorna!
Skulle kortat ohh my love innan andra versen tror jag. Känns aningen för långt som det är nu.
Annars jättebra!
--- Slut citat ---
Jag var inne på samma linje och funderade lite på att halvera oh my love-partiet alternativt utöka
arret i andra halvan för att få mer variation.....får se vad det blir!
Roligt att du gillar och eftersom du har skrivit detta så somnade du väl inte heller!?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida