Kontrollrummet

stajo&Marruschkka - My Life

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
obs inte this is my life även om det är många låtar med det temat som går nu...

jo jag la ut en slask http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=21293.0 och Maria erbjöd sig att sjunga vilket i sin tid innebar att jag fick lite press på mig att skriva färdigt låten. Så här är det då tänkt, den är inte färdig mixad men strukturen är väl såhär tänkt. Jag skall försöka tona ut lite miditoner bland annat.

men jag är bland annat lite kluven till om det känns för långt mellan breaket och versen i mitten av låten, det är två takter, kanske skulle det bara vara en? och hur skulle en snygg övergång se ut, jag skulle vilja att basen liksom gled ner några toner men jag kör ju midibas :).

gitarren då, den skall läggas om, blir det bra på detta sättet? Tror inte jag själv fixar något mer komplicerat i så fall får någon erbjuda sig att fixa till det ;) annars lägger jag bara om den.

ja och så hoppas jag Maria tycker det är ok att lägga ut ...

ja och här är låten: http://www.box.net/shared/f4vycec4m3

ny version2 http://www.box.net/shared/6m4jlmpqdv
« Senast ändrad: 27.03.2010, 19:57:50 by stajo »
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Kom precis hem från min mini-resa och lyssnar, jodå Stajo, jag gillar!Men det finns nån volymsänkning på min lead mellan 2:42.2:50, som kanske borde justeras-tycker iaf jag?

Annars är jag jätteförtjust i din ballad :wub: Bra struktur, där jag fått sjunga mer på det sätt jag brukat/brukar göra :)

Du är en mästare på att hitta fina harmer och göra dem till nåt man vill lyssna på :D

/Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Skön låt! 
Du kunde nog släppa fram sången en aning till i mixen.
Cool idé i refrängen med de pannade stämmorna som möter upp. Gillas!

Jag gillar Marru's röst till denna låten. passar riktigt bra tycker jag.
Me, Myself & I


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Flöjten kunde gott höjas en oktav.

Vet att det inte är final-mixen men allt låter bättre om det hela jämfört slasken, bra sjunget och spelat och midibasen reagerade jag inte på? Förutsägbart som satans :D Men bra skruvat och genomfört...
1 eller två takter tycker jag inte spelar någon roll :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Kom precis hem från min mini-resa och lyssnar, jodå Stajo, jag gillar!Men det finns nån volymsänkning på min lead mellan 2:42.2:50, som kanske borde justeras-tycker iaf jag?

Annars är jag jätteförtjust i din ballad :wub: Bra struktur, där jag fått sjunga mer på det sätt jag brukat/brukar göra :)

Du är en mästare på att hitta fina harmer och göra dem till nåt man vill lyssna på :D

/Maria

Ja det stämmer nog men jag hörde det inte förrän du sa det... skall ordna till det i nästa version.
Kul samarbete som ger en lite driv, tack Maria. :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Skön låt! 
Du kunde nog släppa fram sången en aning till i mixen.
Cool idé i refrängen med de pannade stämmorna som möter upp. Gillas!

Jag gillar Marru's röst till denna låten. passar riktigt bra tycker jag.

Tack Kornstad. Hur menar du med att släppa fram sången, alltså mer tekniskt menar jag. Är det så enkelt som att höja volymen resp sänka de andra instrumenten? Eller menar du att den ligger för långt bak, typ att jag skall göra den torrare och få den längre fram jämfört med de andra instrumenten, eller så gör jag de andra instrumenten mer våta och får de längre bak?
Eller menar du att sången får för lite utrymme i den meningen att det är för mycket instrument i mixen?
Jag förstår nog vad du menar men inte riktigt hur jag skall uppnå det på bästa sätt :).
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Flöjten kunde gott höjas en oktav.

Vet att det inte är final-mixen men allt låter bättre om det hela jämfört slasken, bra sjunget och spelat och midibasen reagerade jag inte på? Förutsägbart som satans :D Men bra skruvat och genomfört...
1 eller två takter tycker jag inte spelar någon roll :)

Tack div, det är en altflöjt men jag skall absolut testa en annan där jag kan komma upp någon oktav. Vet inte varför jag valde den, det var mer ett spontant val men jag skall prova och höra vad jag gillar bäst.  :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Fin låt!
Klassisk ballad - lite 60-tal.
Kul att höra Marre i denna form!
Bra sjunget, skön känsla!
Gillar definitivt detta
Bra båda!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


asti

  • Gäst
Snygg ballad! Gillar arret med stråkarna och blåsinstrumenten!
Bra sång med fin inlevelse av Marre, men volymnivåerna är lite ojämna!
Ibland försvinner nästan sången, så det kunde nog behöva rattas en del där!
Tycker också att vissa slag på virvelkaggen är aningen för starka.
Lyckat samarbete tycker jag.


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Hahaha...jag vet knappt själv..   ;)

Nä, men något torrare så att sången känns lite närmre, samt även få upp den en litet aning i volym tror jag hade gjort susen.
Me, Myself & I


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Lite ojämna nivåer här och där,så det finns lite att jobba på,men annars jättefint.
Får ganska mycket 50 tals raggarballads kännsla av det här och hade det inte varit för
det lite modernare soundet,så skulle det kunat vara ett av soundtracken till American Graffiti eller varför inte Grease ?? :lol:
OM du jobbar lite på att fixa nivåerna och då särskillt på sången och kanske lägger ner lite tid på att hitta mer 'Gammla trummor'
Så sväljer i alla fall jag detta med hull och hår... ;) 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Fin låt!
Klassisk ballad - lite 60-tal.
Kul att höra Marre i denna form!
Bra sjunget, skön känsla!
Gillar definitivt detta
Bra båda!

Tack cykeln! 60-tal, jahopp lite före min tid men klart har man inspirerats av massa klassiker. :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Snygg ballad! Gillar arret med stråkarna och blåsinstrumenten!
Bra sång med fin inlevelse av Marre, men volymnivåerna är lite ojämna!
Ibland försvinner nästan sången, så det kunde nog behöva rattas en del där!
Tycker också att vissa slag på virvelkaggen är aningen för starka.
Lyckat samarbete tycker jag.

Jepp ojämna nivåer, blir nog en hel del processande och klippande för att få samma nivå rakt igenom, skall på att i helgen.
Virvelkaggen, bara på vissa ställen då? Skall kolla.
Tack för komments.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hahaha...jag vet knappt själv..   ;)

Nä, men något torrare så att sången känns lite närmre, samt även få upp den en litet aning i volym tror jag hade gjort susen.

:) jag tycker sådant är så svårt och har inget tålamod, jag vill nog inte ha rösten torrare men kan kanske hitta på något annat för visst borde nog rösten fram lite till
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Lite ojämna nivåer här och där,så det finns lite att jobba på,men annars jättefint.
Får ganska mycket 50 tals raggarballads kännsla av det här och hade det inte varit för
det lite modernare soundet,så skulle det kunat vara ett av soundtracken till American Graffiti eller varför inte Grease ?? :lol:
OM du jobbar lite på att fixa nivåerna och då särskillt på sången och kanske lägger ner lite tid på att hitta mer 'Gammla trummor'
Så sväljer i alla fall jag detta med hull och hår... ;) 

haha raggarballad, en ballad jag kan ragga med var det första jag tänkte men läste sedan 50-tals. Har inte haft något sådant i tankarna vid arrandet men det är mycket möjligt :). Jag lever kanske i fel tidsålder.
Trummor är jag dålig på så jag vet nog inte hur jag skulle uppnå det du menar.
Tack för komments :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Snygg ballad! Gillar arret med stråkarna och blåsinstrumenten!
Bra sång med fin inlevelse av Marre, men volymnivåerna är lite ojämna!
Ibland försvinner nästan sången, så det kunde nog behöva rattas en del där!
Tycker också att vissa slag på virvelkaggen är aningen för starka.
Lyckat samarbete tycker jag.

Jepp ojämna nivåer, blir nog en hel del processande och klippande för att få samma nivå rakt igenom, skall på att i helgen.
Virvelkaggen, bara på vissa ställen då? Skall kolla.
Tack för komments.
Normalisera!
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
tjena jag är inte så haj på detta får jag erkänna.
Vad jag förstår så innebär normalisera att jag lyfter det starkaste partiet i ljudfilen till 0 db. Om då ljudfilen spänner över hela låten så kommer ju några delar fortfarande vara lägre i nivå jämfört med andra. Speciellt om den ljudfil jag fått egentligen består av många klipp men nu är ihopklippt och skickad till mig.
Jag måste väl klippa de olika delarna och normalisera dem en och en för att de skall få samma nivå, eller är det något jag missförstått?
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det är smakfullt. Allt låter rätt. Ljudbilden homogen, trummorna känns helt rätt i sammanhanget. Svår konst, detta.
Marre sjunger mycket bra med känsla och dom rätta betoningarna - svagt starkt. Kalas! Dynamiskt, ja, men kan nog hållas ihop lite med comp.
Men kan inte låta bli att tycka att låten känns otroligt välbekant. Är det inte nån hitlåt från 80-talet som känns igen?


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Det är smakfullt. Allt låter rätt. Ljudbilden homogen, trummorna känns helt rätt i sammanhanget. Svår konst, detta.
Marre sjunger mycket bra med känsla och dom rätta betoningarna - svagt starkt. Kalas! Dynamiskt, ja, men kan nog hållas ihop lite med comp.
Men kan inte låta bli att tycka att låten känns otroligt välbekant. Är det inte nån hitlåt från 80-talet som känns igen?

Det var en trevlig recension att läsa. :) 80-talet var nog det årtiondet som jag mest aktivt lyssnade på musik så det är mycket möjligt att man omedvetet för med sig slingor därifrån. Om inte annat så blir det en hitlåt från 10-talet... ;)
Tack Tokai :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
tjena jag är inte så haj på detta får jag erkänna.
Vad jag förstår så innebär normalisera att jag lyfter det starkaste partiet i ljudfilen till 0 db. Om då ljudfilen spänner över hela låten så kommer ju några delar fortfarande vara lägre i nivå jämfört med andra. Speciellt om den ljudfil jag fått egentligen består av många klipp men nu är ihopklippt och skickad till mig.
Jag måste väl klippa de olika delarna och normalisera dem en och en för att de skall få samma nivå, eller är det något jag missförstått?

Markera spåret och välj alla delar med högerklick och normalisera rubbet. Oftast funkar det bra - gör en kopia av spåret först så att du inte gör bort dig.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Skön låt! 
Du kunde nog släppa fram sången en aning till i mixen.
Cool idé i refrängen med de pannade stämmorna som möter upp. Gillas!

Jag gillar Marru's röst till denna låten. passar riktigt bra tycker jag.

Tack, tycker det blev cool med panorering av stämmor, roligt att du gillar låten och sången, lite småfix kvar här bara :rolleyes:


Fin låt!
Klassisk ballad - lite 60-tal.
Kul att höra Marre i denna form!
Bra sjunget, skön känsla!
Gillar definitivt detta
Bra båda!

Visst känns den klassisk ballad denna, lite igenkänningsfaktor här, den fastnade direkt, melodin här, är nog ett gott tecken ;) Tack snälla du för dina ord!

Snygg ballad! Gillar arret med stråkarna och blåsinstrumenten!
Bra sång med fin inlevelse av Marre, men volymnivåerna är lite ojämna!
Ibland försvinner nästan sången, så det kunde nog behöva rattas en del där!
Tycker också att vissa slag på virvelkaggen är aningen för starka.
Lyckat samarbete tycker jag.

Så roligt att du tycker det är ett gott samarbete Asti, det tycker jag med, vi har jobbat ihop med en annan fin ballad oxå, Why, den blev inte dålig den heller, Stajo kan sina ballader :P Tack!

Lite ojämna nivåer här och där,så det finns lite att jobba på,men annars jättefint.
Får ganska mycket 50 tals raggarballads kännsla av det här och hade det inte varit för
det lite modernare soundet,så skulle det kunat vara ett av soundtracken till American Graffiti eller varför inte Grease ?? :lol:
OM du jobbar lite på att fixa nivåerna och då särskillt på sången och kanske lägger ner lite tid på att hitta mer 'Gammla trummor'
Så sväljer i alla fall jag detta med hull och hår... ;) 

HA HA HA..raggar-ballad á la Grease, den var riktigt kul :lol: Fast den kan nog låta lite amerikanskt små-smörig, fast jag slörpar gärna i mej sånt emellanåt ;)Kul att den hittar hem hos dej, snart ska du få svälja den med hull & hår, om jag känner Stajo rätt!

Det är smakfullt. Allt låter rätt. Ljudbilden homogen, trummorna känns helt rätt i sammanhanget. Svår konst, detta.
Marre sjunger mycket bra med känsla och dom rätta betoningarna - svagt starkt. Kalas! Dynamiskt, ja, men kan nog hållas ihop lite med comp.
Men kan inte låta bli att tycka att låten känns otroligt välbekant. Är det inte nån hitlåt från 80-talet som känns igen?

Åh, så fina ord, värmer verkligen Tokai, det finns en sån feeling i de här harmerna, så den känns..lätt att sjunga, fast jag var förkyld när vi började, fick ta nån del i taget, vartefter rösten kom tillbaka, så Stajo fick lite pussel här. :unsure: ;) Det grejar han snart!Tack.

Eko:Du outtröttlige, engagerade musiker, som alltid bryr dej och vill få till bästa resultat, tack för att du bryr dej så mycket och kommer med fina förbättringtrix-tips i mixeriet :wub:

Uppskattas verkligen.

Tack oxå Divi för din fina kommentar, den här låten fastnar, inte tu tal om det.

Fortsättning följer, riktigt spännande hur slutresultatet blir, heja dej Stajo!

Maria
« Senast ändrad: 27.03.2010, 11:16:30 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
ny version: http://www.box.net/shared/6m4jlmpqdv

har försökt flytta fram Maria lite och bak det andra lite, ändrat lite volymer men inte normaliserat ännu.
Imponerande att höra att virveltrumman var lite högre på vissa ställen, och ja det var den ju :).
Har bytt flöjt och flyttat upp en oktav.
Någon som hör någon skillnad?
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Mycket bättre nu tycker jag. Bra musik och bra sång! Inte ett öga är torrt. :)

Tycker att trumbraket är lite mesigt vid 1,17. Lite 2a smågrejor kan man oxå fixa till om man vill, men på det stora hela är det riktigt bra.

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Mycket bättre nu tycker jag. Bra musik och bra sång! Inte ett öga är torrt. :)

Tycker att trumbraket är lite mesigt vid 1,17. Lite 2a smågrejor kan man oxå fixa till om man vill, men på det stora hela är det riktigt bra.

Ha det gott
Gurano


Inte ett öga torrt, hörde vi, men då har vi väl lyckats Staffan?! :D Tack Gurano för uppbygglig kritik!

Jag tycker oxå ljudbilden är mycket bättre nu, men fortfarande så sjunker sångvolym vid 2:42..du kanske vill ha det så mr Stajo? :)

Annars så älskar jag den här balladen, så är det bara :rolleyes:

Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


clavinova

  • Gäst
Har lyssnat och stordiggat! Marre sjunger kanonbra här på denna kanonlåt. Försätts i en väldigt trevlig stämning och därmed kommenterar jag inte heller mixen, för den är alldeles tillräckligt bra för min del.


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
ny version: http://www.box.net/shared/6m4jlmpqdv

har försökt flytta fram Maria lite och bak det andra lite, ändrat lite volymer men inte normaliserat ännu.
Imponerande att höra att virveltrumman var lite högre på vissa ställen, och ja det var den ju :).
Har bytt flöjt och flyttat upp en oktav.
Någon som hör någon skillnad?
Stor skillnad tycker jag. Behaglig låt och bra instrumenterat och spelat. Det var länge sedan jag hörde Maria så här bra låten passar perfekt till hennes stämma som numer går fram ypperligt.
Bra jobbat bägge.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Fyfabian vad skönt!
Har inte hört den här tidigare men vilken kanonröst du har Marre!!!
Närheten i rösten och alla instrument imponerar på mig.
Och dynamiken kan inte vara bättre. Jag gillar det här.
Tjong in i mp3-spelaren!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Låten är ju bara så bra
och sången - vilken känsla!  :wub:
Den varierar dock i volym (förvinner i bakgrunden) på några ställen som jag inte tror är meningen
Kanske också att det är lite för mycket reverb på den - skiljer sig rätt mycket från instrumenten
Riktigt godis!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Låten är ju bara så bra
och sången - vilken känsla!  :wub:
Den varierar dock i volym (förvinner i bakgrunden) på några ställen som jag inte tror är meningen
Kanske också att det är lite för mycket reverb på den - skiljer sig rätt mycket från instrumenten
Riktigt godis!

Marre, riktigt godis!    :wub:
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra, bra bra sjunget :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad BaconMcMuffin

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 101
  • Better known as "Julianna"
    • Visa profil
    • Julianna's music on soundclick.com
This is just lovely, and really shows off Marre's voice so nicely! I'm listening to the new mix and I think it's balanced well between the instrumentation and vocals.  I like how the chorus changes between mono and stereo vocals (is that what I'm hearing?)  And the break fits well and set up for the next.  Good job, you two!

Julianna
The human theremin.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Gurano

Tack så mycket. Men jag är lite mesig  ;) nä men vet inte om jag tycker att det skall vara så mycket mer hm.
Skall fixa lite med kompgitarren sedan får jag se.
Gott

Marruschkka

Precis Maria, men jag har höjt det lite, skall kika på det igen i veckan. Går troll i den versen :).


clavinova

Kul att det gillas. Nä det är kul med Marre hon verkligen ger av sig själv.
Tack för kommentarer :)

Eko

Bra då har vi hittat lite mer rätt :). Lite slipning kvar kanske. Tack.

MaxB 

Värmer :wub:


cykeln


Jo det stämmer säkert, jag har ändå ökat reverben på instrumenteringen, vi vill gärna ha relativt mycket reverb på marre
för det skulle bli lite maffigt...
Gott att det gillas :)

Dividend

Håller med, bra Maria !

BaconMcMuffin

Hi and thanks for nice comments.
No actually all are stereotracks. On the second half of the chorus there are two stereotracks(Maria sings twice almost same), the two tracks are
are panned left/right. I guess the same thing could be achieved with mono and i'm a little confused myself, she is obviously singing in one mic but it's stereotracks hm.
Thanks :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Det blev mycket bättre nu! Snyggt jobbat!
 :)
Me, Myself & I


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj, så många fina kommentarer på denna mix :wub:   Oj, vad glad jag blir att den går fram!

ny version: http://www.box.net/shared/6m4jlmpqdv

har försökt flytta fram Maria lite och bak det andra lite, ändrat lite volymer men inte normaliserat ännu.
Imponerande att höra att virveltrumman var lite högre på vissa ställen, och ja det var den ju :).
Har bytt flöjt och flyttat upp en oktav.
Någon som hör någon skillnad?
Stor skillnad tycker jag. Behaglig låt och bra instrumenterat och spelat. Det var länge sedan jag hörde Maria så här bra låten passar perfekt till hennes stämma som numer går fram ypperligt.
Bra jobbat bägge.

Eko, den var mycket skön att göra, perfekt tonart, sånt är viktigt :)

Fyfabian vad skönt!
Har inte hört den här tidigare men vilken kanonröst du har Marre!!!
Närheten i rösten och alla instrument imponerar på mig.
Och dynamiken kan inte vara bättre. Jag gillar det här.
Tjong in i mp3-spelaren!

Tjong på dej själv, du är snäll du...men allvarligt: jag blir jätteglad, den här låten gick rakt in i hjärtat bara, Stajo har gjort ett så fint jobb med att skapa denna ballad. Så det är ju själva förutsättningen för en bra sång. Tack för det :)

Låten är ju bara så bra
och sången - vilken känsla!  :wub:
Den varierar dock i volym (förvinner i bakgrunden) på några ställen som jag inte tror är meningen
Kanske också att det är lite för mycket reverb på den - skiljer sig rätt mycket från instrumenten
Riktigt godis!


Nämenoj...tack du...för känslan..den finns där..joo..det här med nivåerna..kollas på nu i veckan. :)


Har lyssnat och stordiggat! Marre sjunger kanonbra här på denna kanonlåt. Försätts i en väldigt trevlig stämning och därmed kommenterar jag inte heller mixen, för den är alldeles tillräckligt bra för min del.

Gud va ni är gulliga...allihop..men du Clavi..det här är en genre jag sjungit i en del, så tack, men inte desto mindre kul att den går fram.Blir faktiskt rörd här. :huh: :rolleyes:

Bra, bra bra sjunget :)


Tackar för ditt bra bra!

This is just lovely, and really shows off Marre's voice so nicely! I'm listening to the new mix and I think it's balanced well between the instrumentation and vocals.  I like how the chorus changes between mono and stereo vocals (is that what I'm hearing?)  And the break fits well and set up for the next.  Good job, you two!

Julianna

Julianna, you make so me happy that you also like this ballad, truly it was a pleasure to sing to this back-ground (you know all about that!)..,thanx again, mrs Nightingale :P Hope to hear more from you soon.

Det blev mycket bättre nu! Snyggt jobbat!
 :)

Tack för att du engagerar dej, uppskattas stort, det går ju åt rätt håll, och här har Stajon fått till det så mycket bättre :P

Maria

 



« Senast ändrad: 29.03.2010, 22:11:07 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
(ver 2)
Intressant låt, väldigt annorlunda mot för det man normalt hittar på KR. Skön lyssning, välbalanserad mix. Snyggt akustiskt komp med luft. Marre sjunger känslosamt och väldigt passande. Kul effekt när stämmorna kommer in i stereo.
Har lite synpunkter på eq. Det låter som att det saknas diskant på kompet, och att elbasen kanske är lite kraftig. Men skönt att höra en mix som inte är sönderkomprimerad. :)
DON'T PANIC