Kontrollrummet

stajo&Marruschkka - My Life

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
(ver 2)
Intressant låt, väldigt annorlunda mot för det man normalt hittar på KR. Skön lyssning, välbalanserad mix. Snyggt akustiskt komp med luft. Marre sjunger känslosamt och väldigt passande. Kul effekt när stämmorna kommer in i stereo.
Har lite synpunkter på eq. Det låter som att det saknas diskant på kompet, och att elbasen kanske är lite kraftig. Men skönt att höra en mix som inte är sönderkomprimerad. :)


Tackar, blir alltid så glad över ditt beröm :D

Var är du Stajo, massor av fin feed-back här..ho ho? :unsure: :rolleyes:

Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Lord of the strings är tillbaka med an ballad. Fanken stajo, skulle kunna tåla en hel del mer stråkar kanske? :D

Gillar detta. Snygga melodier, fläckfritt arr.

Och sången. Marre, detta måste vara det bästa (eller kanke näst bästa? ;) ) du har varit med i på KR, by far. Det hörs direkt att det är en melodi som du gillar, och har repeterat in snyggt. Du kommer verkligen till din fulla rätt, och kraftfullheten i rösten ligger där latent och  blixtrar bara till lite grann. Så så så snyggt. "power is nothing without control" vettu, och här stämmer det in så otroligt bra. Så måttfullt, smakfullt och snyggt levererat.

Jag vill höra dig på mer sånt här, skitbra!


Hoppas ni gör mer collabs, för detta va skitbra, det passar som handen i handsken, majonäs till räkorna, ketchup till korven, chokladsås till....ja. ni vet.



BRA!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
(ver 2)
Intressant låt, väldigt annorlunda mot för det man normalt hittar på KR. Skön lyssning, välbalanserad mix. Snyggt akustiskt komp med luft. Marre sjunger känslosamt och väldigt passande. Kul effekt när stämmorna kommer in i stereo.
Har lite synpunkter på eq. Det låter som att det saknas diskant på kompet, och att elbasen kanske är lite kraftig. Men skönt att höra en mix som inte är sönderkomprimerad. :)


Tackar, blir alltid så glad över ditt beröm :D

Var är du Stajo, massor av fin feed-back här..ho ho? :unsure: :rolleyes:

Maria

Maria jag är ju här alldeles bredvid någonstans i syberrymden ;). Nåväl jag har bara missat ett par kommentarer minsann...  :P
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Det blev mycket bättre nu! Snyggt jobbat!
 :)

Tack, jag tog faktiskt till mig det du sa :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
(ver 2)
Intressant låt, väldigt annorlunda mot för det man normalt hittar på KR. Skön lyssning, välbalanserad mix. Snyggt akustiskt komp med luft. Marre sjunger känslosamt och väldigt passande. Kul effekt när stämmorna kommer in i stereo.
Har lite synpunkter på eq. Det låter som att det saknas diskant på kompet, och att elbasen kanske är lite kraftig. Men skönt att höra en mix som inte är sönderkomprimerad. :)

What annorlunda, är det inte en typisk stajo ballad extra kryddad med Marre ;). Kul att du tycker gitarren funkar, jag har lite dåligt självförtroende vad gäller den manicken, dock är den lite otight och har planerat lägga om den i påsk, det hörs nog inte så mycket för den är lite tyst. Saknas diskant hm, skall kika lite på det. Ja basen blev kraftig fast mjuk va? Jag experimenterade med en synthbas som jag tog frestless på från guitarrigg och bouncade ner den och sedan tog jag frestless ännu en gång på den. Den är endast frestlessad... eller vad man säger, en gång i första versionen så jag var nyfiken på om någon skulle kommentera det och du är faktiskt den första. Tycker själv den låter mer som en elbas nu dock. Jag är kluven :).
För att få fram dynamiken i M's röst ville jag inte komprimera för mycket.
Tack för komments :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Lord of the strings är tillbaka med an ballad. Fanken stajo, skulle kunna tåla en hel del mer stråkar kanske? :D

Gillar detta. Snygga melodier, fläckfritt arr.

Och sången. Marre, detta måste vara det bästa (eller kanke näst bästa? ;) ) du har varit med i på KR, by far. Det hörs direkt att det är en melodi som du gillar, och har repeterat in snyggt. Du kommer verkligen till din fulla rätt, och kraftfullheten i rösten ligger där latent och  blixtrar bara till lite grann. Så så så snyggt. "power is nothing without control" vettu, och här stämmer det in så otroligt bra. Så måttfullt, smakfullt och snyggt levererat.

Jag vill höra dig på mer sånt här, skitbra!


Hoppas ni gör mer collabs, för detta va skitbra, det passar som handen i handsken, majonäs till räkorna, ketchup till korven, chokladsås till....ja. ni vet.



BRA!

Shit, kul att du gillar det :). Mer stråkar  :D, jag var rädd att det skulle bli för mycket då, Marre har ju en kraftig röst som tar mycket plats. Det saknas ju inte ide'er om slingor egentligen... och sedan har jag ju förnyat mig lite och lagt in lite orgel osså ;).
Gott, tack för komments som värmer
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Lord of the strings är tillbaka med an ballad. Fanken stajo, skulle kunna tåla en hel del mer stråkar kanske? :D

Gillar detta. Snygga melodier, fläckfritt arr.

Och sången. Marre, detta måste vara det bästa (eller kanke näst bästa? ;) ) du har varit med i på KR, by far. Det hörs direkt att det är en melodi som du gillar, och har repeterat in snyggt. Du kommer verkligen till din fulla rätt, och kraftfullheten i rösten ligger där latent och  blixtrar bara till lite grann. Så så så snyggt. "power is nothing without control" vettu, och här stämmer det in så otroligt bra. Så måttfullt, smakfullt och snyggt levererat.

Jag vill höra dig på mer sånt här, skitbra!


Hoppas ni gör mer collabs, för detta va skitbra, det passar som handen i handsken, majonäs till räkorna, ketchup till korven, chokladsås till....ja. ni vet.



BRA!


En sån rasande trevlig kommentar, jag slickar bara i mej här..hihi :P

Tack du, you made my day!

Ja, varför inte mera stråkar, det skulle kunna maffa till det här än mer.

Fast jag gillar verkligen det här lite sparsmakade arret oxå. Det där får ju Stajo bedöma :)

Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


freddy

  • Gäst
Kul att höra dig här igen Stajo, gillar även denna låt.

Kul även att höra Marre sjungandes på en riktig låt, inte igår. Blev faktiskt lite impad av din sång här marre!

Bra bra.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Kul att höra dig här igen Stajo, gillar även denna låt.

Kul även att höra Marre sjungandes på en riktig låt, inte igår. Blev faktiskt lite impad av din sång här marre!

Bra bra.

En får tacke, jättekul att du gillar :D

Nu är det så att jag gillar olika slags musik, förutom den här, även sånt som uppenbarligen inte faller vissa, t ex dej då bl a, i smaken, men det gör ju ingenting, bara man trivs. Hur kul vore det om alla tyckte samma samma?*spyr stilla vid tanken* ;)
Det är ju därför detta forumet har en musikalisk bredd som jag verkligen uppskattar, att musiker får göra sin "grej" här :wub:

Tsmalmbe själv har nyligen gjort en icke-populistisk låt här som jag verkligen uppskattar t ex., utan att vara röv-slickare för det (jag då)

Tack, kul här på forumet är det :P

Maria
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Håller med marre, även om jag skulle uttryckt mig annorlunda..

Riktig musik är nog det man gillar.
https://soundcloud.com/user7789882


freddy

  • Gäst
Nu är det så att jag gillar olika slags musik, förutom den här, även sånt som uppenbarligen inte faller vissa, t ex dej då bl a, i smaken, men det gör ju ingenting, bara man trivs. Hur kul vore det om alla tyckte samma samma?*spyr stilla vid tanken* ;)
Det är ju därför detta forumet har en musikalisk bredd som jag verkligen uppskattar, att musiker får göra sin "grej" här :wub:

Tsmalmbe själv har nyligen gjort en icke-populistisk låt här som jag verkligen uppskattar t ex., utan att vara röv-slickare för det (jag då)

Tack, kul här på forumet är det :P

Maria

Om du kände mig så skulle du veta att jag lyssnar på allt annat än radiomusik mestadels. Du får det att låta så. Det får gärna vara annorlunda, nyskapande och "icke-populistiskt" för min del. Däremot måste det fortfarande vara välgjort, det är det som är skillnaden. 

Oavsett om denna låt kanske inte anses som vidare nyskapande så är den välgjord, det förtjänar du.
« Senast ändrad: 01.04.2010, 23:45:54 by freddy »


Utloggad tsmalmbe

Skulle kolla över "stereostämmorna" som är överdrivet breda jämfört med allt det andra. Obalans mellan de delarna, låter inte bra.

Låten har trevlig karaktär, och en väldigt fin melodi som jag fastnar för.

Trummorna låter ez default room, vilket återigen INTE faller mig i smaken.

Väldigt fin komposition må vara min slutkommentar.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Nu är det så att jag gillar olika slags musik, förutom den här, även sånt som uppenbarligen inte faller vissa, t ex dej då bl a, i smaken, men det gör ju ingenting, bara man trivs. Hur kul vore det om alla tyckte samma samma?*spyr stilla vid tanken* ;)
Det är ju därför detta forumet har en musikalisk bredd som jag verkligen uppskattar, att musiker får göra sin "grej" här :wub:

Tsmalmbe själv har nyligen gjort en icke-populistisk låt här som jag verkligen uppskattar t ex., utan att vara röv-slickare för det (jag då)

Tack, kul här på forumet är det :P

Maria

Gott

Om du kände mig så skulle du veta att jag lyssnar på allt annat än radiomusik mestadels. Du får det att låta så. Det får gärna vara annorlunda, nyskapande och "icke-populistiskt" för min del. Däremot måste det fortfarande vara välgjort, det är det som är skillnaden. 

Oavsett om denna låt kanske inte anses som vidare nyskapande så är den välgjord, det förtjänar du.

Tack för att du tycker det här är välgjort, jag håller med dej :D

Skulle kolla över "stereostämmorna" som är överdrivet breda jämfört med allt det andra. Obalans mellan de delarna, låter inte bra.

Låten har trevlig karaktär, och en väldigt fin melodi som jag fastnar för.

Trummorna låter ez default room, vilket återigen INTE faller mig i smaken.

Väldigt fin komposition må vara min slutkommentar.

Visst är det en jättefin komposition, resten överlåter jag på Stajo, som i mina öron gjort en fin mix här ändå :)

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Hej på er!

Det har hänt mycket med låten sedan jag lyssnade sist, och så bra har det blivit!
Lite kul är det tycker jag hur man kan höra så tydligt vem som gjort låten och det beror ju inte på att du snott melodin av någon av dina andra låtar Stajo, det är din egen stil bara. Och den är ju så bra :)
Marre, du brukar säga till mig att du gillar när jag sjunger lite mer laidback - detsamma  :D Skitbra sjunget här, mycket bra. Och sticket gillar jag mycket! Fint på sista refr där det bygger på lite.
I första refr reagerar jag på sången som är panorerad, för mycket tycker jag, tycker dom ska in mer (+sänkas?), smaksak men så tyckte jag. I andra refrängen tänker jag inte lika mycket på det men där är det ju mer komp till. Det är väl det enda jag tänker på såhär direkt. Inte det snyggaste trumljudet kanske men jag ska inte uttala mig om sånt jag inte förstår mig på  :P

Well done hörrni, och glad påsk!
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hej på er!

Det har hänt mycket med låten sedan jag lyssnade sist, och så bra har det blivit!
Lite kul är det tycker jag hur man kan höra så tydligt vem som gjort låten och det beror ju inte på att du snott melodin av någon av dina andra låtar Stajo, det är din egen stil bara. Och den är ju så bra :)
Marre, du brukar säga till mig att du gillar när jag sjunger lite mer laidback - detsamma  :D Skitbra sjunget här, mycket bra. Och sticket gillar jag mycket! Fint på sista refr där det bygger på lite.
I första refr reagerar jag på sången som är panorerad, för mycket tycker jag, tycker dom ska in mer (+sänkas?), smaksak men så tyckte jag. I andra refrängen tänker jag inte lika mycket på det men där är det ju mer komp till. Det är väl det enda jag tänker på såhär direkt. Inte det snyggaste trumljudet kanske men jag ska inte uttala mig om sånt jag inte förstår mig på  :P

Well done hörrni, och glad påsk!

Tackar Åsa, du jobbar väldigt fint du oxå, fin laid-back på din senaste, och  blir så glad av dina ord, den här ligger mej varmt om hjärtat se :rolleyes:

Vi får se vad som händer här, gillar den stort som den är oxå. :)

Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Låter finfint på alla sätt. Klassisk ballad.

Stereokören var överdrivet utpanorerad. Mindre bra.

Marre, snygg sång. Lite Cat Stevens-feeling. Brabra.

Jo, marsch-trummorna kanske inte var superlyckade. Hellre ett enkelt 8-beat komp med hihat och 2-4 på virveln.

Kalasfina stråkar.



Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Hej på er!

Det har hänt mycket med låten sedan jag lyssnade sist, och så bra har det blivit!
Lite kul är det tycker jag hur man kan höra så tydligt vem som gjort låten och det beror ju inte på att du snott melodin av någon av dina andra låtar Stajo, det är din egen stil bara. Och den är ju så bra :)
Marre, du brukar säga till mig att du gillar när jag sjunger lite mer laidback - detsamma  :D Skitbra sjunget här, mycket bra. Och sticket gillar jag mycket! Fint på sista refr där det bygger på lite.
I första refr reagerar jag på sången som är panorerad, för mycket tycker jag, tycker dom ska in mer (+sänkas?), smaksak men så tyckte jag. I andra refrängen tänker jag inte lika mycket på det men där är det ju mer komp till. Det är väl det enda jag tänker på såhär direkt. Inte det snyggaste trumljudet kanske men jag ska inte uttala mig om sånt jag inte förstår mig på  :P

Well done hörrni, och glad påsk!

tack Åsa, det här med panoreringen jo det var nog lite lägre i första versionen och lite mindre utpanorerad sedan experimenterade jag lite och ja kanske blev det för mycket av det goda, men nu har jag hittat på en efterkonstruktion som kanske folk tror på... nämligen:
Jag tänkte att första frasen sjunger man ut, alltså personen säger det utåt och andra frasen är något som aldrig sägs men personen hör inom sig. För att förtydliga den här inre rösten så panorerade jag ut så här mycket. Vad tror ni, går ni på det ;).
Trummor är inget jag heller förstår mig på :)

www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Låter finfint på alla sätt. Klassisk ballad.

Stereokören var överdrivet utpanorerad. Mindre bra.

Marre, snygg sång. Lite Cat Stevens-feeling. Brabra.

Jo, marsch-trummorna kanske inte var superlyckade. Hellre ett enkelt 8-beat komp med hihat och 2-4 på virveln.

Kalasfina stråkar.



Kul att det låter bra. Jovisst är den nog i överkant utpanorerad. Det känns inte som jag är riktigt färdig ännu, skall kika lite mer på det i helgen eh nu alltså. Marsch-trummorna ville jag bara ha för att jag gillade dem :), jag har vant mig nu och det funkar för mig men och andra sidan är det inte sagt att det inte skulle bli bättre med den rytm du föreslår. Tack för komments :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Låter finfint på alla sätt. Klassisk ballad.

Stereokören var överdrivet utpanorerad. Mindre bra.

Marre, snygg sång. Lite Cat Stevens-feeling. Brabra.

Jo, marsch-trummorna kanske inte var superlyckade. Hellre ett enkelt 8-beat komp med hihat och 2-4 på virveln.

Kalasfina stråkar.



Åh, man tackar, Cat Stevens, honom gillar vi :wub:

Nej, nu väntar Påsk-middag, Glad Påsk önskas!!

/Marre
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Den här låten finns i favoritmappen i mp3-spelaren!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Den här låten finns i favoritmappen i mp3-spelaren!

 :rolleyes:  :wub:

nu måste jag ju bara ta tag i det och fixa det sista....
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Den här låten finns i favoritmappen i mp3-spelaren!

 ...men tack, underbart att finnas till i en mp3-mapp då ^_^ :D


/Marre
« Senast ändrad: 07.04.2010, 08:08:34 by Marruschkka »
https://soundcloud.com/tokstollan