Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - Sixes and seven (Goodbye Abbey Road)

<< < (5/9) > >>

cykeln:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.03.2010, 21:34:40 ---Alltid lika spännande vad som kommer upp den här gången... Misstänker Beatles.

Var är basen i början? Funkar inte hos mig.
När den kommer in för basig, mer snärt
Duosången är nog för löst hållen. Bättre att skippa.
Upptäckte just nu att det inte är dubbat. Men ändrar inte i saken.
Ett stort problem som jag upplever i låten är användadet att G ackordet. Låter går i C dur, men vers och refr avslutas i G-dur. Tycker det är lite typisk vistradition och inte pop som Beatles. Dom hade nog gjort hellre ett H7 eller G#, G+  eller nåt mer spännande.
Versen gillar jag inte så mycket, påminner om den där populära sången på 60-talet som jag glömt bort namnet på men handlar om en snubbe som åker till Frankrike...
Refrängen känns mer the real thing.

--- Slut citat ---
Kul att du har förväntningar!
Men vi lyckades visst inte så bra att motsvara dessa denna gång.
Översyn av bas, dubbelsång alltså.
G är mitt favvoackord så jag ramlar nästan alltid ner i det - behöver hjälp!
Vet inte vilken låt det är - gillar faktiskt versen själv så jag hoppas att det inte är för likt något annat.
Kul i alla fall att reffen gillas!

cykeln:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 27.03.2010, 17:11:22 ---Härliga Beatles referenser  :wub:
Som sagt så tar det ett tag innan ni kommer in i låten sångmässigt. Gitarrplocket som kommer in vid 70 på kr spelaren låter stressigt och lite off. Köra rena åttondelar på det istället skulle blivit bättre. Tycker pianot inte låter så där himla snyggt ....lite mer sustain och botten skulle göra susen.
Annars inget att klaga på. Skön låt och era röster passar bra ihop.
Skulle vilja höra en upptempolåt med beatlesinfluenser också från er.....typ Revolution, Helter Skelter, Get Back eller Back in the USSR.
Kom igen nu då kom igen  :lol:
Vi vill se Bike och Rattle vinka.
Kör hårt
Micke

--- Slut citat ---
Ja lite B (fast mest L efter B-tiden) är det kanske då ja  :D
Får ta upp gitarrspelet - tycker dock att det har rätt känsla men kanske är det som du säger
Sustain och botten noteras också
Jättekul att du gillar låten!
Upptempolåt - vi har några i olika stadier av produktion - får se om någon blir lite mer uptempo
Stort tack för lyssning och synpunkter samt uppmaningar!
Vink vink från båda

cykeln:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.03.2010, 01:23:44 ---Bastung mix?
Olika sound som inte riktigt platsar i mixen. Det kan vara att något är inspelat på "abbey road", men inte allt. Sången, kören, trummorna och gitarrerna är i väöldigt olika utrymmen. Framförallt sången är metallisk och betongisk.
Dubbelsången måste bli mera tight, klipp bort endera eller synka upp alla konsonanter mellan er två för att undvika alla "p-p-p-' och 'k-k-k' etc.
Melodisk och fint, men kräver jobb innan radio ready.

--- Slut citat ---
Olika utrymmen noteras, liksom bastunghet och sången
Melodiskt låter bra - Tack!

MaxB:
Skön låt. Har bara lyssnat på låten i bakgrunden då jag pysslar med annat och upplevde den lite långsam men det kan bero på att jag är lite disträ.

cykeln:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.03.2010, 16:30:23 ---Skön låt. Har bara lyssnat på låten i bakgrunden då jag pysslar med annat och upplevde den lite långsam men det kan bero på att jag är lite disträ.

--- Slut citat ---
Kul att låten fungerar som bakgrundsmusik
Att den uipplevs som långsam kan bero på att den är det
Tack för lyssning och synpunkts

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion