Forum > Färdiga produktioner
Rattlebike - Sixes and seven (Goodbye Abbey Road)
cykeln:
LÅTNAMN: Sixes and seven (Goodbye Abbey Road)
ARTIST/GRUPP: Rattlebike
GENRE: 60-tals pop
LÅTLÄNGD: 3,52
KOMPOSITÖR: Stefan Olsson
PRODUCENT: SO
MEDVERKANDE:
Rattle: Leadsång, stämmor, piano, gitarrer
Bike: Leadsång, piano, bas, stråkar
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
Lite nya 60-tals dofter men en aktuell text som också går tillbaks dit och längre än så
Synpunkter på låt, text, sång, spel, mix, helhet är ju alltid kul att få
v2 - efter goda synpunkter som vi bugar och tackar för
v3 - efter ytterligare goda synpunkter
Sixes and seven (Goodbye Abbey Road)
Got a window to the world
And I am watching as the wheels go round
I can tell from what I have heard
This whole cha boom is really up-side-down
My taughts are in a mase
I´m a stranger in this place
Something ´s itching in my head
Got this dark cloud coming over
Music weeping in my bed
I taught of you but it was over
My taughts are in a haze
You can lie yourself to heaven
Be like Lucy in the sky
But we are all at sixes and seven
so we won´t buy a ticket for this final ride
Now this road is up for sale
Mr Mustard has to carry that weight
And the Sun King looks so pale
Seems your money´s coming far to late
My taughts are in a race
You can lie yourself to heaven
Be like diamonds in the sky
But we are all at sixes and seven
so we won´t buy a ticket for this final ride
Leif:
Tjena!
Charmig låt! Låter som en hyllning till Beatles...musiken funkar och låter 60-tal. Sången är på sina ställen lite ansträngd och oslipad, men funkar för det mesta.
Inte helt min "bag" detta. Även om jag kan uppskatta några av Beatles storslagna verk. + i kanten för att du hittat "soundet" dock.
Tack!
/Leif
Dividend:
Guldstjärna för den här :)
Är inte McCartney adlad? Tycker det här är lika bra.. Du och rattle får bli grevar eller nåt, om ni spelar det här för kungen, eller hur man går tillväga för att blir adlad.
Jaja, veti nte ens vad som kan förbättras, för har aldrig gjort nåt liknande. Jo, förresten ett (akustiskt) arr för nån Beatleslåt (Let it be), när jag var yngre och den här ligger väl i krokarna kring den låten, Hey jude osv. Eller, tja..
Jättebra, faktiskt..
Eddi:
Ja det var en fin hyllning till en era. Personligen tycker jag att Paul och George är lite för försiktiga och Ringo också när jag tänker efter - det hela blir lite tunt instrumentalt. Rösterna är bra och alla stämmor sitter utom på första "place" där. Bra harmonivändningar i slutet. Även plockguran om än som sagt lite väl försiktig.
Åsa:
jadå, jag gillar den här med :)
Slås av hur bra era röster passar tillsammans, ni sjunger jäkligt bra båda två och så gillar jag ert engelska uttal!
Lurar mina öron mig eller ligger Rattle mer till vänster än Biken till höger (förstår du hur jag menar?) och kanske lite lägre i nivå också? KAN vara mina öron som luras, jag tänkte på det iaf så jag kan ju nämna det. Det är bättre flyt på andra refrängen än första, ni började bli varm i kläderna där låter det som :)
När det gäller själva instrumenteringen kan jag ju inte komma med så mycket, tycker introt låter lite stelt men sen när det ökar på så blir det bra :) Superfina stämmor var det också. Skön låt, gillas!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida