Forum > Demolåtar

Kornstad - Another empty day --- Trökbasisten har börjat lira & mixkillen jobba

<< < (9/10) > >>

Eddi:
Den här är så bra och du sjunger så bra så man måste fundera i radiotankar här tycker jag. Jag tycker refrängen ska komma in redan efter första Empty day.. Efter halva refrängen finns en bra plats för en hög melodisynt att göra en liten slinga hörde jag. Efter solot borde refrängen komma igen men den här gången avsluta i dur. Och sista refrängen tycker jag att du ska trycka på mer med din ljusa röst antingen som stämmor eller ännu hellre om det går med leaden på nåt vänster.
Bra och tålmodigt jobbat med denna och det är den värd.

Kornstad:
Clemens:  Jag skriver nu på det sista för att få låten komplett och så snart det är klart skall allt sjungas om så att det blir
              bra. Det är lite halvtaskig sång för tillfället.  Har fått fler kommentarer om gitarrerna och har testat att skruva bak
              dem en aning i mixen. Blev mycket bättre faktiskt. Tack!

Är på semester nästa vecka, men sedan är det bara att låna på.   ;)

Jonte:  Japp jag har lyssnat på dem en snabbis bara, men det fastnade inte riktigt. Skall dock lyssna lite mer på dem då det
           känns som en grupp man måste "lära" sig lyssna på.  Tack för tips!!

Eko:  Skall testa det med refräng i första som du säger, även om jag är lite tveksam.  ;)  Det ligger en synth efter halva, men
        den kommer att höras bättre i nästa version då jag sänkt gurorna en aning. Då hördes även pianot bättre.
        Efter solot är planen en halvvers som stannar upp innan näste refräng kör igång.
        Sluta reffen på dur... ja varför inte. Bra idé.

1up:
Gillar ljudet på gitarr(erna) och sången. Trumljudet något blekare i jämförelse. Kanske lite mer engagemang där kunde göra susen.

Jag vill kunna göra sånt här. :) (Dvs. bra låt!)

Eddi:
Blir det nån ny verre tadam tadam tadam..................

Rattlesnake:
Bra låt! Gillar insticken då "another empty day" kommer in.
Trummorna ligger i det lite läskiga gränslandet om de ska försöka låta naturliga eller inte.
Sången är lite blek och försiktig, men reagerar inte på sura toner, däremot på lite för svenskt uttal på ord som "börjar på "t" och "th".
Bra produktion, det låter som du har en bra studio med hög kvalitet på hela inspelningskedjan.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion