Forum > Demolåtar

Kornstad - Another empty day --- Trökbasisten har börjat lira & mixkillen jobba

<< < (8/10) > >>

Kornstad:
Hahaha.... Tack Tsmalmbe!    :)
Jag får nog anse mig vara i mixningsvärldens linda ännu och jag har knappt gjort ngt alls med denna ännu utan försöker arbeta mig igenom låten till slutet. Nu har jag dock kommit på hur resten av låten skall vara uppbyggd, så nyinspelning är på gång inom kort.

Nu har jag flera bra kommentarer och tankar att ta med mig till omarbetningen och förhoppningsvis skall du inte behöva rynka på näsan riktigt lika mycket nästa gång. ;)

Kornstad:
Har nu jobbat om mixen en del, bytt ut ena kompguran och använt en annan gitarr med samma effekt för att få lite "större" sound, lagt om solot, lagt på lite orgel och stråkar som jämnar ut skillnaderna mellan de olika partierna en del osv.  Blev det bättre eller sämre?

Kornstad:
Inga tankar alls?  Bara att tuta och köra vidare alltså...       :unsure:

Clemens:
Schysst låt! lite essig på sången, trummsoundet är jag inte jätteförtjust i..tycker de ligger för långt bak oxo..

Väldigt mycké gitarrer i framkanten, tar över lite väl mycket kan jag tycka..mixen låter lite inbäddad i bomull...Annars kanoners, låten alltså, och tycker du har en ruggigt bra röst ! När får man låna den?  : )  /C

Jonte:
Det här gillar jag! I en tidigare låt du gjort så kom jag att tänka på Porcupine Tree.
Det gör jag även i denna låt - vissa avsnitt. Du hade förra gången inte hört PT.
Har du gjort det nu? Om inte så är det dags, tror att du kommer att gilla det :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion