Forum > Demolåtar

Kornstad - Another empty day --- Trökbasisten har börjat lira & mixkillen jobba

<< < (10/10)

Gurano:
Hej

En lugn och trivsam låt som jag tycker låter alldeles utmärkt på det stora hela, men jag tycker lite som tsmalmbe var inne på...att trummorna känns lite instängda - öppna dörren lite till dom så är låten kanon (men jag kan ju då oxå tillägga att jag lyssnar med lurar vilket kan lura örat lite).

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Det är nånting med kompgitarren på vänster sida 2.10-2.20 in i låten som jag inte gillar. Låten är lugn med ett fint solo men den det låter som den kompgitarren hackar eller spelar riff på något sätt som inte passar mmina öron då det inte är så här harmoniskt. Vid 2.20 låter det som om nån gate inte släpper in gitarren hela tiden bara ibland...

Jättefin låt som förtjänar att få trummorna tydligare. 

Kornstad:
Oj, flera nya bra kommentarer som kommit in. Tusen tack!
Väldigt många har kommenterat just detta och de däringa trummorna är inte lätta att få till alltså.
Nu har jag dock skruvat om lite och tycker själv att det blev stor skillnad...

1up: Jag bugar och tackar.  Har nu snackat med trummisen och framför allt basisten och båda lovade att bättra sig, så
                jag gjorde en ny inspelning.   ;)

Eko: Får erkänna att jag skäms en liiiten aning att den inte kommit än, men jag har varit så fokuserad på att få till
                soundet rätt innan jag fortsätter. Jag känner dock att jag börjar närma mig gränsen för vad jag klarar mixmässigt
                nu, så en fortsättning är på g inom en hyffsat snar framtid.   :D

Rattlesnake: Kul!! Mina favoritpartier i låten faktiskt.  Trummor...tam, tadam, tadam.. Bättre?
                           Vad gäller "proffsstudion" så är den väldigt spartansk. Den största skillnaden för min del har varit att
                           jag haft mycket större tålamod vid själva inspelningstillfället och arbetat mycket mer på att få det att
                           låta bra direkt. Var tyvärr väldigt slarvig innan med det lite tråkiga förjobbet och lirade in direkt.

Gurano: Har satt dörren på glänt nu. Hoppas det hjälpte...

MaxB: Skarpa öron.    :)  Det är två kompgitarrer som ligger h+v och lirar varannat ackord. Tyckte det blev lite
                  fräckt när ljudet hoppade lite fram och tillbaks så, men det kanske inte blev så bra då trots allt. Skall smaka
                  på den karamellen ett tag så får jag se hur jag skall göra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion