Forum > Färdiga produktioner

Gurano & Marruschkka - Living in a tincan

<< < (4/5) > >>

Dividend:
Såg nu att jag hade mer eller mindre totalsågat låten, trots att det bara var en snabblyssning. Fick en dålig nyhet igårkväll som kan ha färgat kommentaren!

Det enda att göra är väl att lyssna några gånger i dagarna och återkomma med ytterligare en kommentar :)

Ha det

Dividend:
Det funkar bättre efter nån ytterligare lyssning. Faktiskt förväntade jag att det skulle låta så här när jag skrev första kommentaren. Men kul med de garanterat oväntade infallen (arabisk sång osv).
Kompositionen är musikalisk, eftersom så mycket infall gör en låt värdelös, om inte infallen funkar! En standard-poplåt har vers och refräng, det enda infallet är när byte mellan dessa sker. Nästan enbart. Så lättare att göra..

Nu vet jag inte hur mycket för mig det finns att återkomma till på just den här. (Vill inte lyssna och tänka att "det vore bättre om det gjordes si eller så, vilket inte är en kritik mot låten, utan snarare på mig som lyssnare.)

En sak till. Det disharmoniska upplever jag oftast som fjompiga bi-ljud (typ muller, eller annat oönskat pga ljudvågors interferens förmodligen).  Vet inte hur den andra personen som sa det, upplever det. Men skulle anta att det kan få vissa att sluta lyssna :unsure:
Men har alltid kunnat korrigera för det vid lyssning på musik, kanske delvis pga dåligt gehör :D

Sången är grym bra och inlevelsefull, förutom kanske på ett kort ställe inledningsfrasen. Det låter falskt och det är ovanligt, eller så skall det vara så i arabisk sång.

Gurano:
Tack för en andra lyssning

Gurano

Rattlesnake:
Första intrycket är ”neej”. Jag har så svårt för söndertrasat ljud. Det här låter hemskt komprimerad, det distar och har inga transienter kvar. Det tekniska blir 2,0. Det konstnärliga då?

Härlig låt, och snygga stämmor, det låter ju inte alltför olikt Jefferson Airplane, men tänker främst på denna svenska grupp:

Ja, domarsiffran blev 5,0!

Gurano:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 31.03.2010, 00:20:13 ---Första intrycket är ”neej”. Jag har så svårt för söndertrasat ljud. Det här låter hemskt komprimerad, det distar och har inga transienter kvar. Det tekniska blir 2,0. Det konstnärliga då?
Ja, domarsiffran blev 5,0!

--- Slut citat ---
Jo den e nog väldans komprimerad - det går säkert göra bättre (jobbar på det :) ).
Från 2,0 till 5,0...man tackar..... ;)......såvida skalan inte är mellan 1,0 - 20,0 ;)

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion