Forum > Färdiga produktioner
Gurano & Marruschkka - Living in a tincan
Gurano:
Tack för att du tog dig tid att lyssna - men jag kan inte riktigt förstå vad du menar med disharmonisk - men det är väl så att disharmoni i ett öra kan vara harmoni i ett annat :)
Kul att du ändå uppskattar några av mina andra alster dock
Gurano
Dividend:
Vet inte om det är lönt att skriva nåt men...
Det är väldigt luddig ljudbild (grötigt, disharmoniskt), och du valde inte någon trevlig utveckling, som man kunde ana kunde finnas, på den här. Tyvärr...
Bra sjunget dock...
(Bara åsikter, är det harmoniskt och bra för dig så är det)
Marruschkka:
Jag tyckte om den här låten, för mej rullar det på i en skön smet lite á la 70-tal..(och i den tidsandan var det ofta lite grötigt och med mycket reverb som jag upplever det)...men jag uppskattar den smått orientaliska skalan här oxå (tokgillar din arabiska gitarr här Gurano). För mej låter det inte disharmoniskt ju, tycker bara det är spännande :P :huh:
När jag blev tillfrågad om att lägga sång här, så dröjde det max 2 lyssningar, sen satt melodin där, stämmor till inga problem.
Så jag fattar nog inte, med en del låtar kommer det inga sångmelodier förrän efter 5-6 lyssningar,men icke så med denna, satt som spettet.
Gurano, du har lyssnat mycket på olika slags musik och är färgad av det. Jag har sjungit till en massa olika, i en del andras öron, märklig musik. Så det är nog inte särskilt konventionellt, ingen p3-låt precis B)
Vi får kanske finna oss i att vi två delar en uppfattning som inte alltid överensstämmer med av vad många andra tycker är "god och harmonisk" musik.
Jag går på min känsla för musik, och den säjer mej att det här är originellt och intressant :)
Kul hade jag!
Mixen är säkert inget föredöme, men det bryr jag mej inte så mycket om, i det här skedet iaf.
/Marre
spacetrucker:
Gomorron :lol:
Intressant låt denna. Först fattade jag inget och sen ännu mindre men på nåt sätt så... ja... smög den sig in. Gillar de där lite, a dom kanske asiatiska, tongångarna på gitarren. Mixen säger jag inget om just nu, lyssnar på jobbet i ett par små mindre bra burkar. Marre låter bra som vanligt. Vet inte om det är dessa högtalare eller nåt men jag hade kanske dragit ner Marres volym ett pytte litet snäpp i alla fall.
Space
Gurano:
--- Citat från: Dividend skrivet 22.03.2010, 03:08:32 ---Vet inte om det är lönt att skriva nåt men...
Det är väldigt luddig ljudbild (grötigt, disharmoniskt), och du valde inte någon trevlig utveckling, som man kunde ana kunde finnas, på den här. Tyvärr...
Bra sjunget dock...
(Bara åsikter, är det harmoniskt och bra för dig så är det)
--- Slut citat ---
Nä den tog nog inte en väg du trodde. Men inte visste jag att den tog en otrevlig utveckling? !
--- Citat från: Marruschkka skrivet 22.03.2010, 08:20:35 ---Jag tyckte om den här låten, för mej rullar det på i en skön smet lite á la 70-tal..(och i den tidsandan var det ofta lite grötigt och med mycket reverb som jag upplever det)...men jag uppskattar den smått orientaliska skalan här oxå (tokgillar din arabiska gitarr här Gurano). För mej låter det inte disharmoniskt ju, tycker bara det är spännande :P :huh:
När jag blev tillfrågad om att lägga sång här, så dröjde det max 2 lyssningar, sen satt melodin där, stämmor till inga problem.
Så jag fattar nog inte, med en del låtar kommer det inga sångmelodier förrän efter 5-6 lyssningar,men icke så med denna, satt som spettet.
Gurano, du har lyssnat mycket på olika slags musik och är färgad av det. Jag har sjungit till en massa olika, i en del andras öron, märklig musik. Så det är nog inte särskilt konventionellt, ingen p3-låt precis B)
Vi får kanske finna oss i att vi två delar en uppfattning som inte alltid överensstämmer med av vad många andra tycker är "god och harmonisk" musik.
Jag går på min känsla för musik, och den säjer mej att det här är originellt och intressant :)
Kul hade jag!
Mixen är säkert inget föredöme, men det bryr jag mej inte så mycket om, i det här skedet iaf.
/Marre
--- Slut citat ---
Du har säkert rätt!
--- Citat från: spacetrucker skrivet 22.03.2010, 08:37:08 ---Gomorron :lol:
Intressant låt denna. Först fattade jag inget och sen ännu mindre men på nåt sätt så... ja... smög den sig in. Gillar de där lite, a dom kanske asiatiska, tongångarna på gitarren. Mixen säger jag inget om just nu, lyssnar på jobbet i ett par små mindre bra burkar. Marre låter bra som vanligt. Vet inte om det är dessa högtalare eller nåt men jag hade kanske dragit ner Marres volym ett pytte litet snäpp i alla fall.
Space
--- Slut citat ---
Kul att du gillar. Som jag tolkar det så lyssnade du ett par gånger - och det är kanske det som behövs? Tack för det :)
Jag ska ta och lyssna en gång till ang sångens volym - kanske har du rätt
Ha det gott
Gurano
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida