Forum > Demolåtar

Freddy ft. Kornstad - When Reality Bring You Down

<< < (3/12) > >>

freddy:

--- Citat från: Eko skrivet 11.03.2010, 23:02:59 ---Wow!!
Tag ett stycke Freddy komposition och lika delar Kornstad sång och voilá en förbaskat skön kompott uppstår.
Gillar harmonierna gillar instrumenteringen gillar Kornis sätt att vränga ut den här sången till nåt mästerligt.
Wonderbaum är bara förnamnet.

--- Slut citat ---

Wow, tack :)

--- Citat från: Eko skrivet 12.03.2010, 00:43:24 ---Ursäkta att jag tjatar men fy f*n vad det här är bra!!!!!!!!!!!!

--- Slut citat ---

Det är HELT okej, tack igen eko!

freddy:

--- Citat från: kpinnen skrivet 12.03.2010, 00:17:19 ---Jädrans snyggt detta !

Känslan i låten fick mig att tänka på Dream Theater av någon anledning, vilket är ett stort plus hos mig :-P
Jag var inte beredd på stilen trummorna spelar med, men det blir väldigt dramatiskt.

Ännu en gång, riktigt bra detta !

--- Slut citat ---

Tack, Dream Theater är gamla husgudar. Trodde väl kanske inte att dom hördes här, men kul ändå! Trummorna är nog lite oväntade, speciellt eftersom nästan hela låten gått innan dom kommer in. Men dramatiskt vill jag att det ska vara, så det känns rätt när jag läser din kommentar. Tack!

--- Citat från: Wernborg skrivet 12.03.2010, 00:30:29 ---Nice. Proggigt mysigt. Kanske lite långt innan det drar igång med trumman, men den som väntar på nåt gott.....

Kornstads stämmor är så tajta att det låter som en vocalprocessor som lägger stämmorna. Kanske blanda upp med en röst till?

Bra jobbat.

--- Slut citat ---

Tha Prog is lysing igenom tydligen. :) Medvetet att suga på trummorna in i det sista, kanske blev det för länge. Men jag tror jag gillar det... kanske. Kornstads stämmor håller jag med om, han levererade stämmor som var extremt lätta att lägga in i mixen :) Tack W.

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 12.03.2010, 00:31:58 ---Oh, I love the drum rolls there on the end - and Kornstad, your voice is so so very nice.  The harmonies are just wonderful.
Beautifully written and performed.  Nice job!

--- Slut citat ---

Thanks BaconMM! Glad you like it and the drum rolls!

--- Citat från: Emulator skrivet 12.03.2010, 01:49:57 ---Fullkomligt älskar den här låten. Träffar som en kniv rakt in i märgen. Vacker, melankolisk och med djup på något sätt. Jag är glad att du hittat sång till den också, den förtjänar verkligen att spelas!

Bra gjort av er boys.

--- Slut citat ---

Oj, tack Emu. Vilken fin beskrivning. Tack så jättemycket!

cykeln:
Vilken rakkarns bra låt!
..lyftet vid ex .. the scars that remain  :wub:
Jättebra sjunget - väldigt tigtha stämmor
Dramatiskt, mörkt - trummorna på slutet förstärker detta
och den avslutande signalen skickar oro rakt in i kroppen
Om jag ska hitta något att hacka på så är det väl stråkarna som inte låter 100 - kan vara jobbets högtalare också.
Topp!

clavinova:
Gripande! Oj, vilket härlig stämning ni har fått till här. Härlig melodi, snygga instrument och rackarns bra sång! Gillar verkligen.

Men så några synpunkter. Jag får inte ihop reverbet på Kornstad med resten av instrumenten, känns som det är lite olika ljudsfärer och i mina öron "gifter" de inte sig med varann till 100%. Jag uppfattar också sången ganska linjär, kan föreställa mig lite mer dynamik i den.

Dividend:
Effektfullt, men enkelt (inte simpelt) strukturerat. Snyggaste sången jag hört av Kornstad och det är ju ett antal låtar att välja mellan, kunde nästan varit (mer) vibrato dock på  långa toner :D Iofs kanske det är arrangemanget som gör att jag tycker det, och det funkar kanske dåligt med det reverbet. Kanske.

Verbet kunde dras ned typ 20% i mixen eller så?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion