Forum > Demolåtar
Freddy ft. Kornstad - When Reality Bring You Down
freddy:
--- Citat från: Leif skrivet 23.03.2010, 23:21:55 ---Tack detsamma! :) Ja, det va ett tag sen nu! Kan ploppa upp lite nya låtar här framöver igen kanske.
Ja, det kom från hjärtat! Riktigt bra låt ni har fixat!
--- Slut citat ---
Tackar leffe, det värmer!
--- Citat från: Stolle skrivet 26.03.2010, 04:34:10 ---Leif tjatade på mig att jag skulle gå in och lyssna på denna låt för att den skulle vara så himla fantastiskt bra.
Och det var den ju. Kul! Bra musik. Bra framförande.
--- Slut citat ---
Haha, jag gillar bara leffe mer och mer :) Tack Stolle!
--- Citat från: Stolle skrivet 26.03.2010, 04:34:10 ---Det enda jag kan invända mot är sångljudet. Alla har vi olika estetiska ideal. Mitt ideal är mer naturlig sång. Mindre kompressor. Mindre diskant (ess-ljuden blir lite påträngande). Men viktigast med sångljudet är att det låter lite notch-filter över hela sången. Som att man kört den genom en vocoder. Jag antar att det är a-tune/melodyne som spökar. Åtminstone brukar en sådan kvalité infinna sig när jag leker med de verktygen. Jag hade nog dragit ner lite på tonhöjdskorrigeringen om den inte är absolut nödvändig. Ligger det ingen tonkorrigering så vet jag inte vad som orsakar det ljudet. En artificiell dubb med typ Waves doubler eller liknande?
--- Slut citat ---
Jag förstår din kritik helt klart. Gillar väl själv lite processat sångljud faktiskt, tyckte det funkade i denna iaf. Jag har inte lagt på något alls nästan, hur kornstads kanalstripp ser ut kan jag inte svara på. Men jag har endast en EQ och lite reverb kvar på kanalen. Kornstad får fylla i med mer info om han orkar/vill :D
Tack för kommentarer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida