Forum > Demolåtar
Freddy ft. Kornstad - When Reality Bring You Down
Kornstad:
Hahaha... Sorry Hogge. Det var inte meningen att ställa till det för dig.
Men jag skyller allt på Freddy, det var ju han som skrev låten.
Jag håller med dig Space! Freddy har fått fram en riktig grymmelåt här.
.... Jag varnade honom för att lägga ut låten här och sade att han bara kommer att få en massa beröm och se vad som hände! ;)
Leif:
Tjena!
Grymt imponerad av denna låt! Världsklass på både sång och musik! Gillar arret och trummorna som dundrar in på slutet. Blir effektfullt. Fan, det finns en stor risk för att den här kommer att bli sönderlyssnad!
Riktigt, riktigt bra låt!
Tack som fan!
/Leif
freddy:
--- Citat från: Kornstad skrivet 22.03.2010, 22:16:37 ---Hahaha... Sorry Hogge. Det var inte meningen att ställa till det för dig.
Men jag skyller allt på Freddy, det var ju han som skrev låten.
Jag håller med dig Space! Freddy har fått fram en riktig grymmelåt här.
.... Jag varnade honom för att lägga ut låten här och sade att han bara kommer att få en massa beröm och se vad som hände! ;)
--- Slut citat ---
Haha, ja det gjorde du ju faktiskt! Tack mannen!
--- Citat från: Leif skrivet 23.03.2010, 16:29:00 ---Tjena!
Grymt imponerad av denna låt! Världsklass på både sång och musik! Gillar arret och trummorna som dundrar in på slutet. Blir effektfullt. Fan, det finns en stor risk för att den här kommer att bli sönderlyssnad!
Riktigt, riktigt bra låt!
Tack som fan!
/Leif
--- Slut citat ---
Leffe! Kul att se dig här! Har du någon ny musik på G? Alltid gillat dina/era grejer.
Vilken feedback vi fick av dig då, tack som fan, skitkul att du gillar detta! Tackar tackar! :) :)
Leif:
[/quote]
Leffe! Kul att se dig här! Har du någon ny musik på G? Alltid gillat dina/era grejer.
Vilken feedback vi fick av dig då, tack som fan, skitkul att du gillar detta! Tackar tackar! :) :)
[/quote]
Tack detsamma! :) Ja, det va ett tag sen nu! Kan ploppa upp lite nya låtar här framöver igen kanske.
Ja, det kom från hjärtat! Riktigt bra låt ni har fixat!
Stolle:
Leif tjatade på mig att jag skulle gå in och lyssna på denna låt för att den skulle vara så himla fantastiskt bra.
Och det var den ju. Kul! Bra musik. Bra framförande.
Det enda jag kan invända mot är sångljudet. Alla har vi olika estetiska ideal. Mitt ideal är mer naturlig sång. Mindre kompressor. Mindre diskant (ess-ljuden blir lite påträngande). Men viktigast med sångljudet är att det låter lite notch-filter över hela sången. Som att man kört den genom en vocoder. Jag antar att det är a-tune/melodyne som spökar. Åtminstone brukar en sådan kvalité infinna sig när jag leker med de verktygen. Jag hade nog dragit ner lite på tonhöjdskorrigeringen om den inte är absolut nödvändig. Ligger det ingen tonkorrigering så vet jag inte vad som orsakar det ljudet. En artificiell dubb med typ Waves doubler eller liknande?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida