Forum > Färdiga produktioner

Eko & MaxB - Stranger

<< < (3/10) > >>

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 09.03.2010, 22:57:56 ---Mer smuts i trumsetet behövs. Oerhört snäll nu. Laborera med mikinställningar i EZ. Ambiens pratar ydderf om. Lattja lite där.

Rolling Stone har för det mesta inte särskilt mycket effekter alls på gitarrerna. Överstyrt i förstärkaren och lite reverb. Typ. Och single coil-mikar.

En bra minnesregel är att mindre dist ger fetare sound. Oftast.

--- Slut citat ---
:D Tack för tyck W. Ditt inlägg hann jag inte läsa innan kvällsövningarna. Men jag gjorde som så att jag har tagit in drumcore på detta och fetat till trummorna rejält.
Gitarren är mer ala naturell nu (men humbuck tror jag) och solot är plock på guran i helt odistad miljö men passar det? Tja jag vet inte nu är öronen trötta ny Verre (2) finns uppe i alla fall.

MaxB:
Fixa körerna så bra du kan, det tjänar låten på. Roliga inslag och bra ljud i låten. Balansen mellan instrument tycker jag är ganska bra så här!

Kon-Trollet:
suck - jag vill också kunna vakna klockan fem med en låt i huvudet och vara så entusiastisk at jag kliver upp och sätter mig och spelar in rakt av.... :(
 :D :D :D

Tokai:
Garageband och lite Stones kan jag höra och så dom där nya, vad heter dom (Tic, tic)?
Virvelbreaket är väl lite för frenetiskt. Den återkommer hela tiden, men så är det väl ofta i början av en låts konstruktion.  (det fixar man till sen)
Men jag gillar attityden. Coola små instick av gitarrena. Sången kanske ska sjunka in mer i instrumenten, men ändå vara tydlig, typ M Jagger

egghuvud:
Om du menar kompgitarren så är den i mina öron en smula för diffus. Den låter hobbexfuzzbox på något sätt och påminner mig om nyavågenpunk. Njaee. Skall det vara mer garagerockigt så krävs nog lite mer tydlighet. Trummorna var också konstiga, lite drivna och breaken låter otakt på något vis. Lite mer programmering kanske.
Annars låter det som att det skulle kunna bli ganska bra det här.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion