Forum > Färdiga produktioner
Eko & MaxB - Stranger
MaxB:
Bektraktelser framför enkla laptophögtalare
Sången har tillräcklig men kanske lite hög volym i jämförelse med övriga insatser. Mindre reverb på sången önskas, så den hamnar närmare övriga i orkestern. Tycker trummorna ligger onödigt lågt i volym - det där med komprimering kanske är bra på dessa. Fortsätt med låtidén!
Dividend:
Var det detta du sjöng in 5 på morgonen?
Jomen, svårt att säga. Låter som mycket annat, men visst finns det kanske nåt att utveckla det till.
Trevlig sång som vanligt, resten vet jag inte nånting om än...
Kul att du håller fast i dina rötter...
Wernborg:
Mer smuts i trumsetet behövs. Oerhört snäll nu. Laborera med mikinställningar i EZ. Ambiens pratar ydderf om. Lattja lite där.
Rolling Stone har för det mesta inte särskilt mycket effekter alls på gitarrerna. Överstyrt i förstärkaren och lite reverb. Typ. Och single coil-mikar.
En bra minnesregel är att mindre dist ger fetare sound. Oftast.
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 09.03.2010, 21:34:33 ---Bektraktelser framför enkla laptophögtalare
Sången har tillräcklig men kanske lite hög volym i jämförelse med övriga insatser. Mindre reverb på sången önskas, så den hamnar närmare övriga i orkestern. Tycker trummorna ligger onödigt lågt i volym - det där med komprimering kanske är bra på dessa. Fortsätt med låtidén!
--- Slut citat ---
Ditt inlägg hann jag läsa innan jag började kvällsjusteringarna så jag tror att jag har hörsammat dina idéer i verre 2 frågan är väl om det blev för höga drums nu kanske? Hörlurs mixat.
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 09.03.2010, 22:53:17 ---Var det detta du sjöng in 5 på morgonen?
Jomen, svårt att säga. Låter som mycket annat, men visst finns det kanske nåt att utveckla det till.
Trevlig sång som vanligt, resten vet jag inte nånting om än...
Kul att du håller fast i dina rötter...
--- Slut citat ---
:D Nä det jag sjöng in i morse låter inte alls så här - som vanligt för mig allt ändras. Och visst det är klart att det låter som andras grejer rock är ju ganska likt - jag är ju inte en av de stora förnyarna heller.... Tack för tyck Div
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida