Forum > Färdiga produktioner

Jonnerstone - Countdown

<< < (13/15) > >>

djonas:
Detta låter nice!
Bra mix. Arret är helt ok, introt är dock kanske lite väl långt...sången kan nog komma in lite tidigare.  :rolleyes:
Saknar en tydlig hook i låten, det mesta låter finfint hela vägen men det finns lixom inget som direkt sätter sig.
Det jag tycker är bäst är nog rytmiken mellan trummor, bas och synt...väldigt medryckande. =)
Bra hantverk men utveckla gärna...om det går.  :unsure:
// djonas

tsmalmbe:
En aningen hård mix. Har masteringpluggen dragit upp mellanregistret överflödigt? Tungt i mina öron.

Varför autotune på sången? Tycker det gör låten opersonlig, vilket den inte borde vara?

Nice overall.

jonnerstone:

--- Citat från: djonas skrivet 27.03.2010, 23:44:21 ---Detta låter nice!
Bra mix. Arret är helt ok, introt är dock kanske lite väl långt...sången kan nog komma in lite tidigare.  :rolleyes:
Saknar en tydlig hook i låten, det mesta låter finfint hela vägen men det finns lixom inget som direkt sätter sig.
Det jag tycker är bäst är nog rytmiken mellan trummor, bas och synt...väldigt medryckande. =)
Bra hantverk men utveckla gärna...om det går.  :unsure:
// djonas

--- Slut citat ---

Tjo!!

Long time no see  :)

Ja denna är färdig utvecklad. Blir inga mer förändringar i mix och arr nu. Ska dock se över masterregeln lite och kanske släppa upp lite och kolla diskant och mellan.

Långt intro...mums  :lol:

Du har säkert rätt angående det mesta, men nu går jag vidare och låter denna få vara en bild över en tung period som nu är över.

Kul att du gillar det överlag iaf  :)

Hur går det med pryltestandet på Studio??

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.03.2010, 00:45:41 ---En aningen hård mix. Har masteringpluggen dragit upp mellanregistret överflödigt? Tungt i mina öron.

Varför autotune på sången? Tycker det gör låten opersonlig, vilket den inte borde vara?

Nice overall.

--- Slut citat ---

Inte var dag man får en kommentar från chefen  :)

Jag ska kolla över masterregeln och se vad som kan göras. Personligen är jag nöjd med ljudet, det är det ljudet som jag själv eftersträvat vilket ju är huvudsaken. Men som sagt liiiite pill finns där nog kvar att göra, så jag ska se över mellanregistret också. Tack för öronen där  :)

Det är ingen autotune på leadsången. Däremot har jag använt Melodyne på två små ställen i första versen, för att fixa till ett par för långa glissandon (vilket gjorde att vibratot på ett av ställena blev lite knas, men jag ville inte sjunga om då jag var nöjd med resten).
Stämman i bakgrunden ligger där dock lite lätt melodyne på hela spåret, inställd på 50% på båda reglarna. Detta gör jag nästan alltid med mina stämmor för att få dom att ligga tätare och snyggare mot leaden. Thats the way I like it....framförallt i elektronisk musik.

Tack för lyssning och kommentarer  :)

Micke

Rattlesnake:
Laddade ner "countdown faded" och har lyssnat o skrivit utan att veta om det var senaste verren eller vad andra har skrivit.   :o

Tempot känns varierande på ett stressande sätt. Är på vippen att stänga av innan sången kommer in. Leaden låter lite som att den inte riktigt passar in bakgrundens ljudlandskap,  stämmorna passar desto bättre. Mycket snygg stämföring. Leaden låter lite för processad för min smak, blir lite tröttande för öronen. Lite Aha-upplevelse var det allt...  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion