Forum > Färdiga produktioner
Jonnerstone - Countdown
Eddi:
Jag har inte kommenterat denna men hört alla versionerna förstås. Min första tanke var att jag inte kommer överens med texten och den känslan kvarstår - glömmer vi det så kan vi konstatera att det är en j*kligt bra låt både soundmässigt och sjungmässigt. Mycket Kent-influenser på det bra sättet.
jonnerstone:
--- Citat från: Åsa skrivet 26.03.2010, 23:58:23 ---Lovely :wub:
Sången ligger inte för högt, kanske lite lågt ;) Ingen jobbig diskant.
Superfint! Det är så jag blir rörd.
(sista länken med namn mix3 heter mix2 och den funkade inte för mig? Klickar man på lilla-manicken-där-vid-spelaren, Podcast hette den visst, och sparar så får man hem mix 3, ifall nån annan har problem att ladda hem, för det hade jag :) bla bla )
--- Slut citat ---
"kanske lite för lågt"......ha ha! :lol: Där kom den äntligen :wub: :lol:
Har fixat länkarna nu, så nu funkar det att ladda hem.
Tack så mycket :)
jonnerstone:
--- Citat från: flabb skrivet 27.03.2010, 00:21:41 ---Tjo, här är man inte så aktiv så då missar man grejer, detta låter bra (som vanligt) från dig jonnerstone,
nån skrev om Kent, jag tycker det är minst lika bra.
Hoppas du tagit dig upp 'ur gropen nu', jag tyckte texten var riktigt bra, jag tolkar att den handlar lite om att lära känna och ta kontrollen över en själv
--- Slut citat ---
Tackar tackar. Var och såg Kent förra helgen i Götet faktiskt. Riktig bra. Jocke Berg har gått och skaffat sig lite attityd. Inte en dag försent :lol:
Kul att du gillar texten och ännu roligare att du faktiskt förstår den :) För du har tolkat den precis som jag. :)
.....och jodå, jag är uppe ur gropen. Man halkar väl ner en liten bit ibland, men man tar sig upp fort igen :)
Tack för comments!!
Micke
jonnerstone:
--- Citat från: uriah skrivet 27.03.2010, 02:36:42 ---Som den gammla hårdrockare jag är måste jag säga FAN VA BRA!!
Väldigt stämmningsfullt och medryckande,man verkligen åker med..
Rythmen är verkligen hypnotiserande.
Vad jag kan sakna dock är lite mer diskant över hela mixen,men å andra sidan tror jag mina lurar börjar bli lite trötta i diskanten.
--- Slut citat ---
Himla kul när man kan få folk ur andra genrar att gilla det man gör :) Jag är ju även sångare i ett rockband så det kanske finns lite rockkänsla nånstans där i bakgrunden bland alla synthar och loopar :lol:
Har tagit bort en massa diskant på sången, men man kanske kan öppna upp lite på mastern...ska kolla läget.
Tack för lyssning och kommentar
jonnerstone:
--- Citat från: Eko skrivet 27.03.2010, 03:59:21 ---Jag har inte kommenterat denna men hört alla versionerna förstås. Min första tanke var att jag inte kommer överens med texten och den känslan kvarstår - glömmer vi det så kan vi konstatera att det är en j*kligt bra låt både soundmässigt och sjungmässigt. Mycket Kent-influenser på det bra sättet.
--- Slut citat ---
Tjenis!!
Kul att det gillas :) Och Kent inluenser är det några som sagt nu så det stämmer nog...inget medvetet dock men vi lyssnar mycket på dom här hemma så det smyger sig nog in vare sig man vill eller inte :lol:
Jag kan mycket väl förstå att man inte kommer överens med texten. För att citera mig själv i ett tidigare inlägg:
"Mina texter är väl inte alltid så uppenbara utan brukar ofta vara mer symboliska än berättande och konkreta, kanske är det inte alltid så lätt för en utomstående att hitta röda tråden. Vilket ju gör texten väldigt tolkningsbar och alla får kanske inte samma känsla som jag själv hade när jag skrev den"
En sån typ av text är helt enkelt inte för alla. :)
Skönt att du lämnade en kommentar till sist då :lol: :wub:
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida