Forum > Färdiga produktioner

Jonnerstone - Countdown

<< < (14/15) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 30.03.2010, 23:55:45 ---Laddade ner "countdown faded" och har lyssnat o skrivit utan att veta om det var senaste verren eller vad andra har skrivit.   :o

Tempot känns varierande på ett stressande sätt. Är på vippen att stänga av innan sången kommer in. Leaden låter lite som att den inte riktigt passar in bakgrundens ljudlandskap,  stämmorna passar desto bättre. Mycket snygg stämföring. Leaden låter lite för processad för min smak, blir lite tröttande för öronen. Lite Aha-upplevelse var det allt...  ;)

--- Slut citat ---

Tjo!!

Nä, du har tyvärr lyssnat på fel version. Den senaste heter Mix 3 och ligger i trådhuvudet. Framförallt sången är ompulad men även lite annat smått och gott.

Kul att du gillar stämmorna, även dom e fixade med på mix 3 så att dom ligger mer tight mot leaden.

Aha-upplevelse?? Som i att du fick en aha uppelvelse och i så fall vad? Eller som i att du inte fick en Aha upplevelse?  :)

Tack för lyssning och kommentarer, men lyssna gärna igen, fast på mix3.

Micke

Rattlesnake:
Med Aha-upplevelse anspelade jag på norrbaggarna  ;)

Jag skall lyssna på rätt version när jag är hemma igen, sitter just nu och fördriver tid i Berlin.

Wernborg:
Är inne och smyglyssnar igen.

Mmmmm.

jonnerstone:

--- Citat från: Wernborg skrivet 17.04.2010, 02:25:47 ---Är inne och smyglyssnar igen.

Mmmmm.

--- Slut citat ---

Ha ha...jag var själv inne och smyglyssnade lite precis........där ser man  :)

Då syns vi IRL snart då......typ 28:e  :D

MaxB:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.03.2010, 00:45:41 ---En aningen hård mix. Har masteringpluggen dragit upp mellanregistret överflödigt? Tungt i mina öron.
Varför autotune på sången? Tycker det gör låten opersonlig, vilket den inte borde vara?
Nice overall.

--- Slut citat ---

Godmorron jonnerstone, minns att chefen  ;) tsmalmbe kommenterat tidigare, så jag läser reglerna igen och undrar om det stämmer?

* Endast det första inlägget får innehålla en bifogad fil (vilket automatiskt leder till att:)
* Ändrar man en färdig demo, så ska den nya filen ersätta den gamla

Jag gillade den första versionen redan men vi har visst flera versioner under färdiga. Hoppas han inte kommer på oss.  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion