Forum > Färdiga produktioner

Jonnerstone - Countdown

<< < (6/15) > >>

asti:
Väldigt suggestivt och skönt! Mycket bra sång, men jag tycker kören ligger lite högt ibland i förhållande till leaden.
Likaså "elpianot" eller någon form av "bell" som kör samma tema ligger lite högt, tycker jag.
Annars snygg ljudbild, bra bredd och fyndigt/fint arr. Jag får lite Kent-vibbar!

Tokai:
Harmisarna i början fick mig att tänka på den gamla låten One way ticket (Neil Sedaka?)
Men sen blev det liksom lite annat, DM lite.
Kanske är sången lite låg, kan ibland inte höra texten, men bra av dig att ha med den. (Läser nu att du vill ha den lite inbakad)
Lite ensidig i arret kan jag nog tycka. Ett break nånstans i mitten med enstaka instrument, kanske ta in tåget igen? Ett tåg gör ju ibland ett stopp vid en station... <_<
Men genomgående stark känsla av sorg och vemod.
Mycket bra!

jonnerstone:

--- Citat från: ydderF skrivet 09.03.2010, 18:53:13 ---Vacker och melankolsk!
Låter bra i mina öron, men "piano" temaet som startar och går igjenom hela låten, blir kanske litt irriterande til slut :rolleyes:
Skön produktion och du sjunger som en gud!!

Har en liten dröm och det är att gjöra ett bluegrasscover band på Kraftwerk och Depeche låtar :D
Ligger nog ganska långt inn i fremtiden..

--- Slut citat ---

Tack tack!!

Kul att du uppskattar produktionen men sjunger som en gud är nog ändå att ta i lite :D

Pianot som du märkte går genom hela låten, det är lite av hela idén med det. Dock så kan jag höra efter några lyssningar att det låter en aning för starkt. Kommer att dra ner volymen en smula på det till nästa mix.

Bluegrass av DM och KW?????   :o  :D

Det kan ju bara sluta på ett av två sätt. Fasansfullt eller underhållande. Gör ett försök vettja.....jag kan sjunga  :lol:

Tack för kommentar

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: asti skrivet 09.03.2010, 19:45:31 ---Väldigt suggestivt och skönt! Mycket bra sång, men jag tycker kören ligger lite högt ibland i förhållande till leaden.
Likaså "elpianot" eller någon form av "bell" som kör samma tema ligger lite högt, tycker jag.
Annars snygg ljudbild, bra bredd och fyndigt/fint arr. Jag får lite Kent-vibbar!

--- Slut citat ---

Kentvibbar e ju inte helt fel...dom i sin tur e ju också inspirerade av Depeche och synth i allmänhet.

Pianot kommer att åka ner en smula i nästa mix. Håller med om stämmorna där...ska se över dom. Har märkt att dom inte sitter helt tight med leaden på refrängerna vilket gör att dom sticker iväg lite på sinaställen. Vill inte sjunga om dock då jag e nöjd med känslan i tagningarna, men ska se om jag kan stretcha lite på dom manuellt så att dom sitter bättre.

Tack för att du tog dig tid att lyssna och kommentera.

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Tokai skrivet 10.03.2010, 12:47:16 ---Harmisarna i början fick mig att tänka på den gamla låten One way ticket (Neil Sedaka?)
Men sen blev det liksom lite annat, DM lite.
Kanske är sången lite låg, kan ibland inte höra texten, men bra av dig att ha med den. (Läser nu att du vill ha den lite inbakad)
Lite ensidig i arret kan jag nog tycka. Ett break nånstans i mitten med enstaka instrument, kanske ta in tåget igen? Ett tåg gör ju ibland ett stopp vid en station... <_<
Men genomgående stark känsla av sorg och vemod.
Mycket bra!

--- Slut citat ---

Tjenis!

Skönt att känslan går igenom  :)
Sången är kanske liiiiiite låg, kommer nog att höja leaden ett litet snäpp. Det är en balansgång det där innan den tar över.

Förstår din känsla av att man kanske vill ha ett break. Men detta tåget har inga mellanstationer, bara en startstation och en slutstation och var slutastationen är förtäljer inte låten.  :)
Så arret är och förblir oförändrat...men sången ska ses över.

Tack för synpunkter

Micke

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion