Forum > Färdiga produktioner

Jonnerstone - Countdown

<< < (5/15) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.03.2010, 18:40:29 ---Gobit! Go - bit! Jag gillar och känner vibbar!

--- Slut citat ---

:)

Va bra och tack så mycket!!!

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: Emulator skrivet 08.03.2010, 21:31:09 ---Nu får man ju en uppsjö av ideer och infall hur man kunde ha gjort, givet att det låter som en potpurri av artister jag lyssnat på i snart 30 års tid. Det är inte unikt arrangemang, men oerhört träffsäkert i den fåra du vill plöja upp, och du gör det med bravur.

Men sången. Gåshud. Något känns ingen där i hela andemeningen med texten som får mig att bara sugas in i musiken och sedan sitta kvar, försjunken i tankar långt efter den klingat ut.

Makalöst. Otroligt bra. Vilka harmonier i körerna. melankoli när det är som bäst, nerv och känsla. Hjärtat utanpå.

vackert.

--- Slut citat ---

Wow vilken kommentar  :wub: Nu fick man ju gåshud. Kul att få sån här bra feedback av en synthfrände som ju precis som jag har sina egna relationer till genren.
Du har ju helt rätt i att detta på intet sätt är unikt. Jag hade inga intentioner på att uppfinna hjulet på nytt. Jag ville förmedla en känsla jag hade och då blev det i den här formen och genren som står en närmast hjärtat  :)

Fantastiskt kul också att du på nåt sätt kan relatera till texten. Mina texter är väl inte alltid så uppenbara utan brukar ofta vara mer symboliska än berättande och konkreta, kanske är det inte alltid så lätt för en utomstående att hitta röda tråden. Vilket ju gör texten väldigt tolkningsbar och alla får kanske inte samma känsla som jag själv hade när jag skrev den  :lol:

Jag tackar och bockar djupt och innerligt för denna kommentar  :wub:

Micke

Gurano:
Jag börjar med att säga att detta inte är sådan musik jag lyssnar på när jag själv sätter på musik - inte riktigt min kopp te helt enkelt, men för den skull kan jag tycka! Tycker att du fått till en riktigt bra låt som är balanserad rakt igenom vad gäller ljudbild och instrument - en bra produktion, tycker jag. Ett skönt lunk och jag kan förstå din association till tåg - funkar för mig.......men som sagt inget jag lyssnar på i vanliga fall  :D

Ha det gott
Gurano

jonnerstone:

--- Citat från: Gurano skrivet 08.03.2010, 23:12:35 ---Jag börjar med att säga att detta inte är sådan musik jag lyssnar på när jag själv sätter på musik - inte riktigt min kopp te helt enkelt, men för den skull kan jag tycka! Tycker att du fått till en riktigt bra låt som är balanserad rakt igenom vad gäller ljudbild och instrument - en bra produktion, tycker jag. Ett skönt lunk och jag kan förstå din association till tåg - funkar för mig.......men som sagt inget jag lyssnar på i vanliga fall  :D

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Oj, missat ditt inlägg  :(

Tack för att du tog dig tid att lyssna fast det inte är dina vanliga jaktmarker  :)

Kul också att du får lite tågassociationer och du tycker prodden funkar.

Håller som bäst på att förbereda för slutmixen (exportera ut mjukvaruinstrumenten till wave och lite sånt  :D)

Tack för kommentarer!!

Micke

ydderF:
Vacker och melankolsk!
Låter bra i mina öron, men "piano" temaet som startar och går igjenom hela låten, blir kanske litt irriterande til slut :rolleyes:
Skön produktion och du sjunger som en gud!!

Har en liten dröm och det är att gjöra ett bluegrasscover band på Kraftwerk och Depeche låtar :D
Ligger nog ganska långt inn i fremtiden..

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion