Forum > Färdiga produktioner
Jonnerstone - Countdown
jonnerstone:
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 08.03.2010, 14:40:11 ---som marre sa -very depeche....å skitbra faktiskt..det här hade ju stått sig hela vägen i meloskitfestivalen å lätt knuffat undan den övriga smörjan.. B)
väldigt deppigt dock, finns nåt tröstlöst i det hela, huga, nu måste jag lyssna på nåt annat, haha.. :D
--- Slut citat ---
Tack tack för värmande ord :wub:
Den är för lång för meloskitfestivlen :lol:
Deppigt och tröstlöst är bra ingridienser i en låt
Tack för kommentarer
Micke
Clemens:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 08.03.2010, 14:37:57 ---
--- Citat från: Clemens skrivet 08.03.2010, 09:35:41 ---Skitbra detta!...Är ju lagd åt det melankoliska, så detta tilltalar rejält...ljudbilden är snygg tycker jag..och sången som vanligt outstanding..Trummsoundet gillar jag, möjligtvis lite reverb på sd:n, smaksak..men tror det tillför, möjligtvis är ljudbilden lite väl komprimerad?..5***** /C :)
--- Slut citat ---
Ja visst e melankoli the shit :D
Jag ska prova sätta lite reverb på virveln, men jag tror att man kan tappa lite driv om den flyttas bak i ljudbilden. Har ju medveten gjort trummorna torra för att få fram dom så långt som möjligt, men det kan vara värt att prova iaf. Tack för uppslag.
Kan du precisera det där med komprimerad ljudbild. Menar du att själva låten är för hårt komprimerad eller att ljuden inte samspelar mot varandra på ett dynamsikt sätt och så vidare. Master regeln har jag nämligen inte pillat så mycket på än....ligger bara en limiter och trycker ihop det för tillfället. Tänkte använda den trevliga pluggen jag fick av dig också sen.
Tack för comments
Micke
--- Slut citat ---
Ja..alltså..tyckte bara det kändes aningen ihoptryckt, det är ingen större grej.. öppnar nog upp lite när det mastras.. ja vet inte..kanske dubba någon hårt skuren sd eller liknade på topp å sen skära reverbet så
de högre frekvenserna åker med i revebet för lite djupkänsla, då kan ju orginal-sd.n ligga kvar och skapa närhet....småsaker å smaksaker :D
MaxB:
Gobit! Go - bit! Jag gillar och känner vibbar!
Emulator:
Nu får man ju en uppsjö av ideer och infall hur man kunde ha gjort, givet att det låter som en potpurri av artister jag lyssnat på i snart 30 års tid. Det är inte unikt arrangemang, men oerhört träffsäkert i den fåra du vill plöja upp, och du gör det med bravur.
Men sången. Gåshud. Något känns ingen där i hela andemeningen med texten som får mig att bara sugas in i musiken och sedan sitta kvar, försjunken i tankar långt efter den klingat ut.
Makalöst. Otroligt bra. Vilka harmonier i körerna. melankoli när det är som bäst, nerv och känsla. Hjärtat utanpå.
vackert.
Emulator:
glömde: Krister Linder. Mr Lancelot. Dive. Samma snubbe där, och du skulle kunna göra samma saker.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida