Forum > Färdiga produktioner

Jonnerstone - Countdown

<< < (3/15) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: Clemens skrivet 08.03.2010, 09:35:41 ---Skitbra detta!...Är ju lagd åt det melankoliska, så detta tilltalar rejält...ljudbilden är snygg tycker jag..och sången som vanligt outstanding..Trummsoundet gillar jag, möjligtvis lite reverb på sd:n, smaksak..men tror det tillför, möjligtvis är ljudbilden lite väl komprimerad?..5***** /C  :)

--- Slut citat ---

Ja visst e melankoli the shit  :D

Jag ska prova sätta lite reverb på virveln, men jag tror att man kan tappa lite driv om den flyttas bak i ljudbilden. Har ju medveten gjort trummorna torra för att få fram dom så långt som möjligt, men det kan vara värt att prova iaf. Tack för uppslag.

Kan du precisera det där med komprimerad ljudbild. Menar du att själva låten är för hårt komprimerad eller att ljuden inte samspelar mot varandra på ett dynamsikt sätt och så vidare. Master regeln har jag nämligen inte pillat så mycket på än....ligger bara en limiter och trycker ihop det för tillfället. Tänkte använda den trevliga pluggen jag fick av dig också sen.

Tack för comments

Micke

Kon-Trollet:
som marre sa -very depeche....å skitbra faktiskt..det här hade ju stått sig hela vägen i meloskitfestivalen å lätt knuffat undan den övriga smörjan.. B)

väldigt deppigt dock, finns nåt tröstlöst i det hela, huga, nu måste jag lyssna på nåt annat, haha.. :D

jonnerstone:

--- Citat från: clavinova skrivet 08.03.2010, 12:55:52 ---Väldigt skön låt! Tyckte att sången låg lågt i början med sedan gilllade jag att det på något sätt sjönk in i det hela. Snyggt sjunget, gillar stämmorna. Förbättringar kommer jag inte på några efter ett par/tre lyssningar.

--- Slut citat ---

Kul att du gilla'rt!  :)

Ja, jag e ju ett stort fan av att låta sången smälta in i ljudbilden istället för att som e så vanligt ligga ovanpå själva låten.
Givetvis lite beroende på vilken typ av låt det är.

(Vi får väl se vad Åsa tycker om hon lyssnar på låten...hon brukar ha åsikter om sångvolymen  :lol:)

Tycka vad man vill om Kent, men dom är mästare på just det där att låta sången smälta in.

Tack för lyssning!

Micke

jonnerstone:

--- Citat från: freddy skrivet 08.03.2010, 13:53:11 ---Snyggt! Mixen känns bra tycker jag. Väldigt enkla teman, nästan för enkelt. Men det balanseras på rätt sida tycker jag. Det ger även det monotona som du är ute efter. Tåget hör man i bakgrunden.

Jag tycker versen saknar ett ackord. Säg att låten går i Emoll? Då är det väl E och A nu i basen? Tycker du ska prova, E, A, sedan C (istället för att gå tillbaka till E direkt). Tror det blir snyggt med sångmelodin. Hör det i huvudet iaf :)

Refrängen hade jag nog förväntat mig mer av. Tog inte riktigt tag i mig. Men det tuffar på ändå. Bra hantverk.

--- Slut citat ---

Tjo!!

Ja simpelt var ledordet här. Fan det är inte lätt. Man måste verkligen bita sig i läppen för att inte börja smycka ut för mycket.

Som t.ex att ta det där C:et som du nämner. Det krävdes mycket disciplin att inte ta det  :lol:. Men du har rätt, det passar bra till sångmelodin. Men refrängen går i C så jag ville spara lite på det. Efter som där bara är tre ackord i låten (fyra om man räknar med en liten mellanlandning på D) så ville jag hushålla lite med dom på versen.

Det är också väldigt sparsmakat med ljud, men jag har försökt att använda dom så effektivt som möjligt.

Grunden är ju det monotona trumkompet, den montona synthbasen och den monotona pianolsingan som alla tre maler på hela låten igenom. Sen e det sången och padsen som får liva upp och färga det lite.

Kul att du gillar det lite grann i alla fall, även om det inte tog tag. Kunde ju varit värre  :)

Micke

freddy:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 08.03.2010, 14:58:26 ---

Kul att du gillar det lite grann i alla fall, även om det inte tog tag. Kunde ju varit värre  :)

Micke

--- Slut citat ---

Ja, allt behöver inte vara allsångsrefränger heller :) Funkar som mellanspår eller konstrast till annat helt klart. (för mig).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion