Forum > Färdiga produktioner

Gurano - The spring

<< < (4/5) > >>

BaconMcMuffin:
Hmmmm... "Less Reverb" version does sound "closer"... but to my ears, it's also more "Bright" than "Warm".  Of course, it's Spring, so brightness works as well as warmth, I think.  I don't find fault with either one, though.  It's a personal choice.  And I love the birds.  Are they a "found recording" or something you had a sample of? 

ydderF:
Hi Julianna, I've sent you a PM.

Gurano:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 09.03.2010, 00:33:04 ---Hmmmm... "Less Reverb" version does sound "closer"... but to my ears, it's also more "Bright" than "Warm".  Of course, it's Spring, so brightness works as well as warmth, I think.  I don't find fault with either one, though.  It's a personal choice.  And I love the birds.  Are they a "found recording" or something you had a sample of? 

--- Slut citat ---
As you say - its a personal choice, but I cant choose  :D
About the birds and the water, I had some old samples of it. Yesterday when the sun was shining (it was a long time ago) I felt to play this song, with birds and water. At least the sounds make me feel good  :D

Gurano

MaxB:
Gillar att lyssna på det här stycket. Hinner bara lyssna på den med mindre reverb och gillar men då jag saknar referenslyssning kan jag inte bedöma om andra versioner har varmare ljud på kompgitarrer. Hur har du mickat kompgitarren som hörs mest?

Tycker den här är bra.

Gurano:
Ja eftersom jag inte är en mästare på att micka eller mixa så har jag nog inte gjort optimalt  :lol: ...men jag har satt micken bredvid hålet och riktat den lite från hålet, så att säga. Men jag tror att det kallare gitarrljudet beror på både gurans och mickens kvalité, tillsammans med att den är inspelad i vardagsrummet.

Men det skulle vara kul att någon gång banda denna med bra gitarr och hyfsade inspelningsgrejor - det lär jag göra när jag väl köpt bättre grejor - när jag vunnit på tipset :D Men så länge tycker jag att låten duger gott, med mina mått mätt.

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion