Forum > Färdiga produktioner
Gurano - The spring
Gurano:
LÅTNAMN: The Spring
ARTIST/GRUPP: Gurano
GENRE: visa
LÅTLÄNGD: lagom
KOMPOSITÖR: Gurano
PRODUCENT: Gurano
EV. MEDVERKANDE: Gurano
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3
Solen skiner och det är underbart ute!
Satt idag och klinkade fram detta lilla vårstycke. Tanken är att våren kommer, men får några korta bakslag för att till slut vinna :unsure:
Jag hade tänkt mig en svävande sång (inga ord bara ljudsång liksom).....men jag vet inte????
Tyck gärna till om allt.
Ha det gott
Gurano
cykeln:
Javisst en fin liten slinga du fått till!
Trots glädjen och sprittet som finns i melodin (och fåglarna)
så är det lite kallt ljud på gitarren - skulle önska lite mer (vår)värme - nylonsträngad
och kanske att du utvecklar figuren så att den går vidare på några ställen
Fint!
Gurano:
Cykeln: Roligt att du gillar. Jag håller med om att gitarrljudet är lite kallt - men jag tror inte att jag kan göra så mycket åt det tyvärr. En sunkig gitarr + en sunkig mick är inte optimalt :( Men jag har nu försökt att ändra ljudet lite - men jag misslyckades nog...säkert....kanske....eve ntuellt....möjligen ???
Håller oxå med om att gitarrfiguren (solodelen då menar jag) på de lugnare partierna kan få växa lite - det var min intention oxå men jag hann inte så långt innan ditt inlägg :)
Ha det gott å tack för komment
Gurano
Gurano:
För den som ids lyssna så har jag nu har smugit in några korta subtila gitarrslingor, som är tänkt att, knappt så man märker det, försiktigt smeka öronen - men jag vet inte om det lyckades det heller?
Funderar på om musiken inte ligger lite för långt bak?
Gurano
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 07.03.2010, 19:17:58 ---För den som ids lyssna så har jag nu har smugit in några korta subtila gitarrslingor, som är tänkt att, knappt så man märker det, försiktigt smeka öronen - men jag vet inte om det lyckades det heller?
Funderar på om musiken inte ligger lite för långt bak?
Gurano
--- Slut citat ---
Jo, jag tycker gitarren har onödigt mycket reverb, Tror ljudet blir bättre om den kommer närmare. Sen låter balansen sned åt vänster. Saknas ljud till höger i ljudbilden. Annars är det vackert med fågelsång och din musik tillsammans.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida