Forum > Färdiga produktioner
Gurano - The spring
Gurano:
--- Citat från: Dividend skrivet 07.03.2010, 23:23:57 ---Jo men det låter trevligt, låter som en vårvisa skall, tillskillnad från mitt utkast här i listan :lol:
Faktiskt, blir glad av den. Otajtheter gör det nästan bättre än annars, i och med att det hela håller sig någorlunda. Sätt det inte för tajt..
Snabbintryck bara..
--- Slut citat ---
Kul att du gillar - ja jag kände för våren igår - när solen sken från blå himmel
--- Citat från: Wernborg skrivet 07.03.2010, 23:44:23 ---Kul att någon fortfarande gör musik med taktbyten. :D
Fin låt som förtjänar ett bättre gitarrsound. Vad är det för mik du spelar in med?
--- Slut citat ---
Jo håller med att gurans ljud inte e bra - men min mick och kvaliten på gitarren tillåter nog inget annat tyvärr. Sitter på jobbet nu och jag kan inte kolla vad det är för mick, men det är en billig allround-skitmick från musikbörsen som jag köpte till min son för en herrans massa år sedan.
--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.03.2010, 08:47:27 ---Det här är en riktig fining, det börjar spritta till här av smått yra vårkänslor...vacker gitarr och fina ackordvändor..och fåglarna..aaah :P
Vill du ha lite svävande stämma här så är det bare att säje till, men inte just nu då jag lider av en kraftig förkylning.
Jättesöt liten vårsång man blir smått lycklig av, hoppinjagande :rolleyes:
Tack för det.
/Marre
--- Slut citat ---
Jag blir glad av att göra dig glad :) kul att du gillar
--- Citat från: egghuvud skrivet 08.03.2010, 10:38:03 ---Snyggt. Nu börjar man längta efter att det skal börja droppa och smälta.
Gitarrljudet är lite hårt som någon påpekade. Kanske ett varmare reverb skulle hjälpa. Det låter lite "plåtigt". Man får ju känslan av att det borde utvecklas eftersom det blir en smula enformigt komp. Jobba på. :)
--- Slut citat ---
Jo ljudet ja - jo det suger ;) men kanske att jag kan få det bättre med annat reverb, jag får testa helt enkelt. Vi får se om jag drar den längre sedan - låten var eg. bara en ingivelse igår pga att solen syntes :)
Tack alla för att ni lyssnade och kommenterade
Gurano
Kon-Trollet:
en till liten försenad kommentar, please.... B)
det bästa med detta är att jag blir inspirerad av den - vill åxå ut i skogen, sätta mig på nån uppvärmd stock med termosen och spela in skogen en stund...sen hem, klippa ut de gôttaste bitarna
och ta fram ljud-grunkorna och smyga in toner och harmonier som kommunicerar med fåglar, vind och porlande skogsbäck....tack Grano för tipset !! :)
Gurano:
--- Citat från: Kon-Trollet skrivet 08.03.2010, 14:14:05 ---en till liten försenad kommentar, please.... B)
det bästa med detta är att jag blir inspirerad av den - vill åxå ut i skogen, sätta mig på nån uppvärmd stock med termosen och spela in skogen en stund...sen hem, klippa ut de gôttaste bitarna
och ta fram ljud-grunkorna och smyga in toner och harmonier som kommunicerar med fåglar, vind och porlande skogsbäck....tack Grano för tipset !! :)
--- Slut citat ---
Tack själv!
Kul att för en gång skull kunna inspirera :D
Gurano
MaxB:
Det är ett mysigt stycke som passar perfekt då man sitter och gungar. Musiken böljar liksom fram och tillbaka - som att sitta i hamocken i bersån och dricka saft eller kaffe. Riktigt mysigt! Personligen klarar jag mig med ändå mindre reverb på kompgitarrer.
Gurano:
--- Citat från: MaxB skrivet 08.03.2010, 18:57:30 ---Det är ett mysigt stycke som passar perfekt då man sitter och gungar. Musiken böljar liksom fram och tillbaka - som att sitta i hamocken i bersån och dricka saft eller kaffe. Riktigt mysigt! Personligen klarar jag mig med ändå mindre reverb på kompgitarrer.
--- Slut citat ---
Bra att du bara dricker saft eller kaffe i hammoken - för dricker man starkare saker så ramlar man ur :D. Kul att du gillar! Nu har jag tagit bort så mycket reverb jag "vågar" på plockguran - kanske inte så märkbart tydligt men jag gjorde det i alla fall
Blev det bättre - sämre - ingen förändring?
Det är nog ingen idé att jag jagar annat guraljud för det är nog vad som går att få fram - åtminstone för mig :unsure:
Tack för komment
Ha det gott
Gurano
reverb
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/TheSpring.mp3[/mp3]
Mindre reverb på plockgurorna
[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/TheSpring_LessReverb.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida