Forum > Demolåtar
stajo - my life, eller något
stajo:
--- Citat från: Dividend skrivet 10.03.2010, 21:26:34 ---.. tror det är ackordsföljden som gör att jag upplever det som tråkigt. Kanske enbart det.
Jag hade (börjat med) att lägga 4 + 4 = 8 st ackord jämnt över tid och sen justerat typ 7de till nåt annat, det hade höjt det enormt. Sen en del annat, som inte är lika viktigt som att justera harmonierna...
Jaja, fortsätt på denna i vilket fall... :)
--- Slut citat ---
Tack Dividend för ditt engagemang det smittar av sig så jag får mer energi till låten :). Vet om jag förstår, hur menar du att lägga 8 st ackord jämnt över tid om det 7'e skall vara nåt annat? Är det de nionde som skall vara något annat, sorry :ph34r:. Men jag tror att jag förstår att du vill ha till något som avviker liksom för att uppnå någon slags dynamik?
stajo:
--- Citat från: Yllet skrivet 10.03.2010, 22:02:52 ---Väldigt basic känns som man hört det förut, men tycker ändå du har något där. Du menar (förhoppningsvis) det du sjunger och det märks.
Tycker arret funkar som det är, möjligen lite stämmor. Det är aldrig fel.
/Jon
--- Slut citat ---
Jo det är väl ungefär så jag känner med allt att man hört det förut, samtidigt kändes det skönt och enkelt på något sätt. Tror jag skall ha lite trummor någonstans i mitten ändå. Tack för komments :)
stajo:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 10.03.2010, 21:02:04 ---..nejnej..det finns potential i denna låt..vackra harmer.
Gillar, och det vet du, sen tidigare :)
/Marre
--- Slut citat ---
Gott Marre, tack :)
Dividend:
--- Citat från: stajo skrivet 11.03.2010, 20:52:25 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 10.03.2010, 21:26:34 ---.. tror det är ackordsföljden som gör att jag upplever det som tråkigt. Kanske enbart det.
Jag hade (börjat med) att lägga 4 + 4 = 8 st ackord jämnt över tid och sen justerat typ 7de till nåt annat, det hade höjt det enormt. Sen en del annat, som inte är lika viktigt som att justera harmonierna...
Jaja, fortsätt på denna i vilket fall... :)
--- Slut citat ---
Tack Dividend för ditt engagemang det smittar av sig så jag får mer energi till låten :). Vet om jag förstår, hur menar du att lägga 8 st ackord jämnt över tid om det 7'e skall vara nåt annat? Är det de nionde som skall vara något annat, sorry :ph34r:. Men jag tror att jag förstår att du vill ha till något som avviker liksom för att uppnå någon slags dynamik?
--- Slut citat ---
Engagemanget har sträckt sig så långt att jag lyssnade på Marres sångtolkning av det hela på nåt vis jag inte är helt klar om :D
Menar att lite variation på (t ex) varannan upprepning (t ex ett annat ackord på t ex 3an) tillför variation som brukar göra (mina) sångmelodier intressantare. Men var försiktig så du inte blir anklagad för att vara trevande :D
Iallafall skulle det göra låten mindre "standard", och låta mer unik. Redan unik med den texten i och för sig...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida