Forum > Demolåtar
stajo - my life, eller något
Dividend:
Förstår av låten att det går trögt med musiken. Kompositionen som sådan är standard och rätt trist, men skriver det ändå eftersom det är stajo som gjort den...
Det jag menar är...
Hade den här låten gått på radio, hade den bara flutit förbi. Kan höra att det finns nåt inuti, som vill fram men inte riktigt gör det. En potential som faktiskt är enorm. Känns det som...
HAr därför lyssnat ca 10-15 ggr nu för att försöka komma på nåt som kan vara hjälp på traven..
Som grund kan den nå hur högt som helst om detta tillkommer, men just nu saknas det... (Tror jag.)
Precis som ny musik från dig har saknats på sistone..
Marruschkka:
..nejnej..det finns potential i denna låt..vackra harmer.
Gillar, och det vet du, sen tidigare :)
/Marre
Dividend:
.. tror det är ackordsföljden som gör att jag upplever det som tråkigt. Kanske enbart det.
Jag hade (börjat med) att lägga 4 + 4 = 8 st ackord jämnt över tid och sen justerat typ 7de till nåt annat, det hade höjt det enormt. Sen en del annat, som inte är lika viktigt som att justera harmonierna...
Jaja, fortsätt på denna i vilket fall... :)
Yllet:
Väldigt basic känns som man hört det förut, men tycker ändå du har något där. Du menar (förhoppningsvis) det du sjunger och det märks.
Tycker arret funkar som det är, möjligen lite stämmor. Det är aldrig fel.
/Jon
stajo:
--- Citat från: freddy skrivet 09.03.2010, 01:17:13 ---Du vet att jag är ett stajo-fan sedan gammalt. Tycker detta låter intressant och jag tycker definitivt att du ska bygga vidare på detta. Kul att se dig här igen.
--- Slut citat ---
Gott freddy, jag skall försöka bättra mig och vara lite mer aktiv :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida