Forum > Färdiga produktioner
Rattlebike - Masquerade
cykeln:
--- Citat från: robblar skrivet 08.03.2010, 19:24:21 ---Liker!! :)
Har ikke teknisk kompetanse nok til å komme med forslag som vil forbedre prod, men jeg trigget litt på engelsken et sted (pirk?)
"I doubt no one can hear them at all"
Hva er meningen her? Jeg ville oversatt med "Jeg tviler på at ingen kan høre dem". I sammenhengen føles det som om det skulle vært enten "think" el. "anyone" (eller noe bedre ordvalg, of kårs)
Skal lete opp den første på EP'n nå! :)
-Robert
--- Slut citat ---
Vad kul!
När det gäller engelskan så tror jag att man kan uttrycka sig så - alltså med negation - fast det i strikt mening är som du säger.
Men det kanske finns någon engelstalande här som kan tala om vad som gäller. Betydelsen ska vara att : jag tvivlar på att någon kan höra dom (orden).
Kul med synpunkter på texten!
Dividend:
Bra. Intressant låt.. På många sätt. Bra sjungit men jag tyckte först det sjöngs:
Master-race
Don’t want to be a part of it
Masterrace
Don’t know when you started it
Don’t give me that honey talk
You know it’s just dead-men’s-walk
Masterrace, master-race
;) Lyssna och hör själva! Vilket hade adderat nåt slags "budskap" som hade funkat det med.
Harmonierna påminner lite grann om en låt av hon nazi-tjejen som sjöng på 30-talet (Blå ängeln hette en film). Efter lite eftertanke:
Dietrich tror jag nog hon hette, eller så var det den andre nazisten.. Galet associerat men ändå.. ;)
Det hela förvirrade mig mer än det borde kanske. Bra låt, vare sig det handlar om maskerad eller annat..
Bra inspelat och kan nog justeras lite vad gäller nivåer, men får återkomma efter fler lyssningar om det..
cykeln:
Divi
Ja kanske det som sjungs är lite mångtydigt - finns ett ord till det skulle kunna vara - men det är nog mest fråga om ett sluddrigt uttal. ;) :D
Kanske inte så kul att bli kopplad till någon nazi även om Marlene sjöng fint och hade snygga ben.
Tack för lyssning och synpunkter.
Dividend:
Hon hade väldigt snygga ben!
Så kopplingen var välvillig :D
cykeln:
Ny ännu mer pompös och musikaldoftande version upp i trådhuvud
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida