Forum > Färdiga produktioner

Rattlebike - Masquerade

<< < (5/7) > >>

cykeln:

--- Citat från: carl cadello skrivet 06.03.2010, 11:10:08 ---Nu när vissa kritiker har lämnat in får jag väl ta upp den fallna fanan och trampa runt som en elefant i en porslinsbutik.

Detta är en riktigt bra låt och eftersom ni ska ha den på en skiva tycker jag att ni absolut ska åtgärda några saker.

Bra:
-Låten
-Ljudet
-Dynamiken
-70-talskänslan
-Körerna
-De flesta instrumenten
+Dvs det allra mesta.  :)

Mindre bra:
-Engelskan är bra men uttalet är svengelskt, typ i hart, part, curtain, just. Försök att "svälja" r:en
-Sången distar på leaden
-Leadsången är lite "livlös". Dvs du skulle försöka ta ut svängarna lite mer. Ta en sup och sjung om. Du behöver inte sätta alla tonerna exakt där de borde sitta
-Trumpeterna är INTE bra. Låter väldigt mycket som en skolorkester. Ta bort helt eller byt ut mot orgel el liknande
-Pianot liksom hamrar "känslokallt" utanför resten av ljudbiden, det samma gäller blåset. Kanske är det ni ska göra: dra ned pianot och blåset ordentligt.

Eftersom sången är det mest framträdande kanske ni skulle jobba mer med leaden. Resten är mer eller mindre riktigt skitbra. Struktur och dynamik behöver ni inte jobba på mer alls.

Hoppas att ni förstår att jag tycker det är en bra låt och att den är värd att ni jobba mer på den.

Lägg den åt sidan ett tag och sjung om bitar av leaden senare, när det inte känns som "nu när vi nästan är färdiga orkar jag inte sjunga in igen"  ;)

--- Slut citat ---
Stort tack för denna omfattande recention och tips på förbättringar - Uppskattas storligen!  :wub:
Vi ska def jobba om leadsången och trol blir det fler saker som kommer åtgärdas.
"..mer eller mindre riktigt skitbra." tar vi åt oss ordentligt av -

Tack igen!

egghuvud:
Snyggt. Tycker nog precis som tidigare att sången är liite vass och essig. Arrangemanget är jättebra, fast jag är osäker på mixen. Tycker både leadsången och körerna saknar utrymme. Skulle vilja ha fram dem och kanske lite mer botten i dem. Som de känns nu så krockar mellanregistret där stråkarna tar väldigt mycket plats med sångljuden.
Annars är jag förtjust i hela grejen. Det pompösa soundet och framförandet.  :)

robblar:
Liker!!  :)

Har ikke teknisk kompetanse nok til å komme med forslag som vil forbedre prod, men jeg trigget litt på engelsken et sted (pirk?)

"I doubt no one can hear them at all"

Hva er meningen her? Jeg ville oversatt med "Jeg tviler på at ingen kan høre dem". I sammenhengen føles det som om det skulle vært enten "think" el. "anyone" (eller noe bedre ordvalg, of kårs)

Skal lete opp den første på EP'n nå!  :)

-Robert

cykeln:

--- Citat från: freddy skrivet 06.03.2010, 19:51:44 ---Jag gillar låten, både vers och refräng tycker jag om. Sen tycker jag det blir lite "tragiskt" att efterapa en svunnen tid så hårt som här, jag ser ingen poäng med det. Jag hade gillat detta mycket mer om det fanns modernare inslag i produktionen, men fortfarande starka 70-tals vibbar. Men det får stå för mig det.

Trummorna kändes stela tycker jag också. Sången distar bitvis? Eller är det något försämdrande 70-tals filter som lagts på?  :lol:

En bra låt som blivit nedpressad i någon sliten gammal 70-tals kostym i orange/brunt sammet.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten!
Vet inte om vi försökt efterapa - det blir nog såhär när vi spelar och sjunger. Vi är nog en svunnen tid (i alla fall jag)
Vad skulle moderna inslag kunna vara - är lite lost här.
Orange brunt sammet låter riktigt otäckt ..!
Tack för lyssning och kommentar

cykeln:

--- Citat från: egghuvud skrivet 08.03.2010, 10:22:20 ---Snyggt. Tycker nog precis som tidigare att sången är liite vass och essig. Arrangemanget är jättebra, fast jag är osäker på mixen. Tycker både leadsången och körerna saknar utrymme. Skulle vilja ha fram dem och kanske lite mer botten i dem. Som de känns nu så krockar mellanregistret där stråkarna tar väldigt mycket plats med sångljuden.
Annars är jag förtjust i hela grejen. Det pompösa soundet och framförandet.  :)

--- Slut citat ---
Sången lägg as we speak om.
Arret är R:s förtjänst. Han håller på och gräver fram en del utrymme.
Kul att du gillar grejen och det pompösa - nästa version kommer ha några kilo till av den varan
Tack för lyssning och synpunkter

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion