Forum > Demolåtar

mahan - STUCK IN THE SNOW

<< < (3/5) > >>

mahan:

--- Citat från: ydderF skrivet 03.03.2010, 18:14:34 ---Bra lirat och producerat, Mahan. B)
För mig så händer det lite för mycket vid första lyssning.
Det är en hårfin balans det där.
Faran är at det händer så mycket att lyssnaren inte orkar höra igjen,
men åt det andra hållet så är det ju ingenting som är bättre änn om man hittar nya saker hele tiden..
Hmm.. Kommer nog at lyssna ett par varv til ;)
Eh, bra ljud på det hela också. Killer sound på kören ;)

--- Slut citat ---

Bugar o tar emot din kommentar med värme i vinterkylan. Precis som du säger så har ju slanten alltid två sidor, och här valde jag att visa bägge sidor. Brukar inte tänka så mycket på helheten när jag gör låtar, bara plockar in ideér efterhand som dom dyker upp, därför kan det låta lite bok eller story ibland. Kul att stämmorna gillas!

Tack för lyssningen o go kommentar! :)

h.  johan

asti:
Vilken kul låt - stämsången är kanon!
"Come along, come along with me" sätter sig direkt! Hitvarning!
Härligt "stick" också, riktigt oväntat.

spacetrucker:
Snow is pouring from the sky.... :blink: snö snö det är snö överallt :wacko:
Lider av akut snöallergi för tillfället och först vågade jag inte ens lyssna till denna snö-låt.
Låten är bra och välsjungen och proddad och hela faderullan...... men för FASEN, lyssna på BASEN :D... den e SUPER  :wub:

Space

tsmalmbe:
Detta håller hög kvalitet, så jag vågar mig kanske på lite teknisk kritik.

Först: soundmässigt är detta ju garanterat 80-tal, vad kan vi åt det, det är så det ska vara. Mellandelen i akustisk utformning är kanske det bästa i helheten. Speltekniskt är gitarrerna lite otajta, så att det låter lite "autopan" effekt mellan kanalerna. Basinsatsen är häftig. Var är gitarrsolot? Liten trudelutt, men väldigt pipigt och försiktigt i mixen. Ett ordentligt Garymoore-sound -solo skulle sitta. Arrangemanget i helhet är fint.

Sedan det tekniska: Stämmorna är inte bra, de är väldigt ur fas. Ultrapanoreringen hjälper inte till. Detta bidrar säkert till att det låter artificiell. "harmonizer". Bastrumman saknar "bit", den dundrar i kapp med basen och blir diffus. Frekvensmässigt är det hela väldigt utgröpt, mycket i basen, vassa diskanter och väldigt diskantiga reverb. Reverbet (som är väldigt tydligt på virveln) skulle definitivt få vara mindre diskantigt. Mixmässigt sitter det bäst just i akustiska delen, där är kören i fas, och soundet på hela orkestern låter enhetligt. Gitarrerna låter bra, men väldigt komprimerade och således lite grötiga. Orkestern har två gitarrister som har dubblat sig, men de skulle kanske använda sig av lite olika sound med mindre dist/kompression för mera distinkta sound. Man hör inte tillräckligt bra nyanserna i instrumentet och gitarrfingrarna tycker jag. Trumsoundet skulle inte behöva vara så hiskeligt "wet", den urgröpta ekvaliseringen och det diskantiga soundet äter upp av sång och gitarr tror jag.

mahan:

--- Citat från: asti skrivet 03.03.2010, 20:28:49 ---Vilken kul låt - stämsången är kanon!
"Come along, come along with me" sätter sig direkt! Hitvarning!
Härligt "stick" också, riktigt oväntat.

--- Slut citat ---

Ha ha ... hitvarning :D
En bättre kommentar en det kan man ju inte få.
TAck för lyssning och WARNING! :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion