Forum > Demolåtar
mahan - STUCK IN THE SNOW
mahan:
tJOU!
Länge sen jag trampat på denna halvfärdiga sida, out of motivation. Nu känns det som om det kunde dra igång igen, lite nya instrument och effektplankor så....
Låten baserar sig på en true story (noh.. almost) när jag körde fast mig i en driva på enskogsväg och satt och tänkte att jag måste klättra upp i en gran för att ropa på hjälp :D
Detta är åxå en test på Gibsonen och Line6 X3
Låtnamn: STUCK IN THE SNOW
Kompositör: Mahan
Andra medverkande: husflugan
Text: Mahan
Låtlängd: 3:04
Media: MP3
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/mahan/STUCK%20IN%20THE%20SNOW.mp3[/mp3]
ELLER KLICKA HÄR
Och så e det bara att såga på
(och jag lovar att försöka lyssna på era alster åxå, det dåliga samvetet sticker upp) :rolleyes:
h. johan
MaxB:
Finska Queen - Mahan!
Kul vändningar i låten.
clavinova:
Snön må vara tråkig men vilken inspirationskälla! Kalasbra låt, får starka associationer till 10CC för sången, annars Thin Lizzygitarrer rakt igenom. Är stämmorna bitvis apparatiserade? (Harmonizer)
Bra låt, snygg jobbat!
mahan:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.03.2010, 10:19:49 ---Finska Queen - Mahan!
Kul vändningar i låten.
--- Slut citat ---
Tjou MaxB!
Drottningen av Finland - Mahan :lol: :D
Har väl hört den förr tror jag, lite sväng och lite vänd, håll publiken tänd! :)
Tackar för lyssning o kommentar!
h. johan
mahan:
--- Citat från: clavinova skrivet 02.03.2010, 17:36:00 ---Snön må vara tråkig men vilken inspirationskälla! Kalasbra låt, får starka associationer till 10CC för sången, annars Thin Lizzygitarrer rakt igenom. Är stämmorna bitvis apparatiserade? (Harmonizer)
Bra låt, snygg jobbat!
--- Slut citat ---
Tjou clavi!
Så urtrött på snön nu men man tar vad som bjuds :D
Ojdå, Thin Lizzy... den tackar man för. Stämmorna då, dom har nog inte träffat nån harmonizer, hade nångång en TC Helicon men den sitter nuförtiden som ingång för backtalken. Stämmorna e nog äkta allihoppa, tror det blev 9 eller 10 tillsammans! :D
Kul att du gav dig tid att lyssna o tack för snygg komment! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida