Forum > Demolåtar
mahan - STUCK IN THE SNOW
freddy:
Måste erkänna att jag blev lite mahan-less ett tag. Tyckte mycket lät väldigt lika. Tänkte först inte kommentera denna låt av den anledningen. Men jag är glad att jag lyssnade.
Tycker om låten, känns som du gör din grej men med en lite annan tvist denna gång. Gillas. Produktionen är varken snygg eller ful tycker jag. Lite tråkig kanske, skulle vilja att det händer mer i instrumenteringen, att det någonstans bryts av i rocken. Men låten är snygg.
Sången surnar lite mer än vad jag är van att höra från dig.
Bra jobbat mahan och jag tycker som vanligt att du ska ta ut svängarna ÄNNU MER.
mahan:
--- Citat från: freddy skrivet 02.03.2010, 21:14:50 ---Måste erkänna att jag blev lite mahan-less ett tag. Tyckte mycket lät väldigt lika. Tänkte först inte kommentera denna låt av den anledningen. Men jag är glad att jag lyssnade.
Tycker om låten, känns som du gör din grej men med en lite annan tvist denna gång. Gillas. Produktionen är varken snygg eller ful tycker jag. Lite tråkig kanske, skulle vilja att det händer mer i instrumenteringen, att det någonstans bryts av i rocken. Men låten är snygg.
Sången surnar lite mer än vad jag är van att höra från dig.
Bra jobbat mahan och jag tycker som vanligt att du ska ta ut svängarna ÄNNU MER.
--- Slut citat ---
Tjou Freddy o tack för lyssningen!
Så du har heller inte fått vaccinet mot mahan-less influenssan? :P :lol: :D
Jäkla bra point du har, det är ju så lätt att fastna i sina egna trollslingor så tur att nån skakar om en ibland. Ska försöka hitta lite andra spår att skida i kanske t.om slalom eller shalom, i varje fall nåt med mer hålligång på intrumentsidan.
Skönt att du trota allt drar låten på den positiva sidan, det kommer mera! :)
h. johan
hogge:
Coolt.. Lite som att läsa en spännande bok; man bara mååååste läsa en sida till, liksom.. Det händer oväntade grejer hela tiden..
En snygg & annorlunda produktion som jag gillar.. Får också en hel del 70-tals vibbar av denna..
mahan:
--- Citat från: hogge skrivet 03.03.2010, 15:02:25 ---Coolt.. Lite som att läsa en spännande bok; man bara mååååste läsa en sida till, liksom.. Det händer oväntade grejer hela tiden..
En snygg & annorlunda produktion som jag gillar.. Får också en hel del 70-tals vibbar av denna..
--- Slut citat ---
Stort tack Hogge!
Det var ju denna låt som jag borde ha slängt upp i festivalsvängen! :D
Kul att du gillar, trots att låten e lite "märlkig" :)
h. johan
ydderF:
Bra lirat och producerat, Mahan. B)
För mig så händer det lite för mycket vid första lyssning.
Det är en hårfin balans det där.
Faran är at det händer så mycket att lyssnaren inte orkar höra igjen,
men åt det andra hållet så är det ju ingenting som är bättre änn om man hittar nya saker hele tiden..
Hmm.. Kommer nog at lyssna ett par varv til ;)
Eh, bra ljud på det hela också. Killer sound på kören ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida